söndag 12 september 2010

Persolighet :Kjell Bergqvist

Här är ditt liv

Jag fastnade framför TVn ikväll redan tidigt vid 18:15 och då var det Sandor slash Ida på 1 an.
Jag vet att min dotter har lästboken och även sett filmen och jag hade inget för mig så det fick bli soffan och den ihop med mina host och snor attacker!
Den var ju riktigt riktigt bra men jag missade de första 15 minuterna men blev fängslad ändå!
Vilken "tuff" tjej Ida är i filmen -tuff på olika sätt -tuff på det sättet att hon vågade tillslut gå emot kompisarna och vågade säga förlåt till granntjejen och sa även att kompisarna inte kan tvinga någon! Så i min smak i tankarna!
En film jag så gärna vill se på bio är den nya med Bill Skarsgård där han spelar en kille med aspbergers syndrom, jag såg lite av den när den gick i kortfilm på tv i somras och den verkade bra och det är nog även en bra "utbildningsfilm" för personer som jobbar och träffar på många personer med just det handikappet.

Sen kom ju fast han är lyckligt gift guds gåva till oss kvinnor - Kjell Bergqvist åhhh Kjell Bergqvist!
Jag var såld på honom innan Här är ditt liv men nu kan jag sälja mina ungar fanimej...NEJ SÅKLART INTE men vilken man, tänk att stå upp så för personer som han gör -dansarna har inte fått sin lön -han ringer upp och har dom inte fått dom imorgon så går jag...
Rättvisa ska vara rättvist, är någon dum mot honom kan han vara lika tillbaks annars är han snäll och vänlig och så bara så underbar-jag behöver en näsduk säger karln och tar Ingvars FINA matchade i hans kavajficka och snyter sig i!!! Åh , jag skrattade mitt i tårarna!

Jag har numer ett "mitt förra jobb" och där kunde vissa -inga namn nämda men vissa inte ens stava till att man står upp för någon annan person!
Där kunde man ringa chefen och skvallra!
Jag sa faktiskt upp mig i Tisdags, Caremas verksamhetschef på den enheten och jag vi hade inte samma syn på vad VÅRD, OMSORG och att ge stöd innebär, jag orkade inte stånga på och bli inkallade på fler möten där pratet "pratades om" så att det passade den, som inte kunde eller våga erkänna ett fel eller att den personen var kasst på något och någon annan kommit på något som den personen inte tänkt på...näe min energi är bättre att ha till annat... Första Hjälpen Älta till exempel

Energin, den kan användas till mycket, just nu så tror jag att jag snart ska ändra min statusrad på facebook från komplicerat till jag tror nog inte -kanske att jag är singellängre - eller?
Äsch vad svårt det är sånt där med kärlek och dejtande och jox... men mysigt det är det ju faktiskt, men sakta men säkert tror jag att det får gå nu, det har blivit mycket dejt senaste tiden och smsen ändrar lite i skepnad...
Jag skrev :Hej kompis!bla bla bla mm och fick tillbaks ett som började Kompis????
Tankarna satte igång att oj då det är kanske mer än kompis - jo men det är klart det är och sedan fick jag ett annat sms och då kändes det att det är nog så, eller ?
Ja, när Jo Kanske, jag tror det!+ i kanten för honom för på tbx smset Kompis???? så svarade jag jaaa kompisar , .............. och ........... och ........... så hur vi än vrider och vänder så ÄR vi ju kompisar.....och det gick ju inte att neka till
Det ÄR komplicerat med kärlek, vänskap,kompisar, bekanta och alla andra relationer som vi har, eller hur!

Och alla ni som hade åsikter om åldrar i mina tidigare inlägg- denna man är man dock "några år" yngre men vet ni det skiter jag i -vill DU bry dig så gör det -problemet ligger förmodligen hos dig själv!
Vi har kul och tycker om även om mitt personnummer börjar på 1965 och hans på 1976
Och att starta med en bra tid med bara vänskap trots att atraktionen funnits där från dag 1 har för mig varit ett strålande sätt att smyga in i något som jag tidigare inte fixat...men hoppas klara nu, snälla ni gädjs åt mig, var glad med mig att jag trots mitt struliga liv med oro kring barn, ständigt en orosfjärlil i magen , var är han ?, vad gör han? lever han? är någon ute efter honom ?samt min förbannade jävla värk -kan tilllåta mig att våga lita på en annan person -släppa in helt och hållet i mitt kaosiga liv-en person som jag tror förstår mig nu som varit svårt för andra!
Hur som helst....I torsdags var jag på 1 årsjubileum för ett företag här i Tyresö, vi var på företagarnas hus och hade väldigt trevligt och jag bytte några visitkort som jag hoppas göra affärer med framöver...
Väldans kul var det och jag var någon av de sista som hängde kvar tills jag blev hämtad och fick skjuts hem, min bil fick sova kvar hos företagarna över natten

Träffade Birgitta igår och tog en kort vovvepromenad, sedan fika i Trolbäckens centrum och därefter gick vi in och handlade mat.Vi kom ut 20 minuter efter att vår p-skiva hade slagit runt på 2 timmar så det kostade oss 350 kronor var i P-böter!
Undrar om Trolbäckens affärscentrum vill ha kvar sina kunder - vi tog för givet att det var TRE timmar som det är på alla andra ställen, Ica parkeringen i Centrum -garaget under Coop mfl
Surt - men vi fick 2 timmar och 20 minuters trevlig tid med varann -kan vara värt dom pengarna oxå

Nu är det sussa som gäller Ntti natti

Var rädd om nära och kära -lär dig rädda liv,gå en utbildning hos Första Hjälpen Älta