onsdag 15 september 2010

Familj --- Kärlek --- Frihet

I den ordningenvärderar jag saker och ting!
För mig är min familj det allra allra viktigaste som finns
En familjekostilation kan idag se ut på lite olika sätt men för mig just idag Här och Nu så är det min vanliga vanliga familj med mina 2 barn,dotterns far (fast vi är skilda-som vänner ;-) ) min pappa,min sons syskon, mina syskon med respektive familjer och min systerdotters barn samt min dotters fantastiska farmor som gäller!

Jag läst på FB -Riktiga vänner är som Stjärnor -du ser dem inte så ofta men vet att de finns där!
Det är så vackert skrivet - är DU min stjärna som jag inte ser så ofta men du finns alltid där?
Kom ihåg -säger du till någon att du -just du alltid finns där -då ska du fanimej göra det också!
Så tänker jag -här och nu
Jag har en och annan person som säger att de är min vän, ÄR du stjärnan som jag alltid vet finns där?
Fundera över det och kommer du fram till att du inte är någon stjärna - var då rakryggad och tala om att du inte är den som finns i alla , alla lägen men att du för den skulle är en vän -men inte stjärnvännen som alltid alltid kan ställa upp!
Att på ett sådant sätt vara ärlig -det tycker i vart fall jag är att ändå vara en bra vän!

FamiljenFet--
Jag saknar min familj - den är inte hel just nu - jag hoppas ,hoppas och tror att den kommer att bli det igen framöver, men ibland Här och nu - För en månad sedan -tvingades jag fatta ett beslut som innebar att jag själv inte skulle gå under - det vill säga -jag skulle finnas kvar för min övriga familj, inte lägga all energi ,tankar, tårar,styrka, mycket pengar, dela mitt hem för att hjälpa någon i min familj att leva destruktivt,oro, ångest,undran,ilska och uppgivenhet på en i familjen
Beslutet jag tog är helt rätt MEN från att ha talat nästan varje dag - vissa dåliga dagar hos familjemedlemen undantagna och setts i stort sett varje ,varannan dag, är det katastofjobbigt att inte prata med ,träffa och vet hur du -just DU som jag älskar mest av allt delat med min dotter har det, hur du mår och var du är!Jag tänker ändå på dig varje sekund, varje varje sekund!
Någon (en) person påstår helt pundigt att jag stängt bort min familj -men jag är klok nog och veta att det är just just tvärt om, jag och min familj - vi tar avstånd från missbruk och ett destruktivt liv och det enda enda sättet som vi kan hjälpa till på , det är att HÄR OCH NU stå för att vi inte åker med som möjliggörare,längre som JAG gjort ända tills i Augusti
VI tar alltå inte avstånd från familjemedlemmen - utan just missbruk och det destruktiva livet -så alltså inte från DIG som vi älskar!

Tyvärr finns det andra som hjälper min familjemedlem att fortsätta sitt destruktiva liv genom att låtsas att det är Barbie( en våpig inte vacker variant ) och Ken, lyckliga lyckliga paret som lever som alla andra och bakar, lagar mat och sover, men åhhhh vad jag önskar att min familjemedlem hade haft en söt snäll vanlig flickvän att älska på rätt sätt och ha det så, baka, göra frukost till,kanske skaffa hund med och få en bostad och varför inte ett jobb och inte med den "flickan" som nu finns genom att vara den enda möjliggöraren för det destruktiva livet....
Barbie och Ken -vet dagens människor vilka det är föresten....???

Kärlek -- Vad är kärlek -jo förbannat jobbigt - en snårig väg dit med många sidospår och törnar men jag är naiv nog att ändå tro på kärleken...

Känslor -- Nästan ännu jobbigare, man kan ha så mycket ,mycket känslor för en person men ändå är det inte rätt kärlek -- hur vet man det? Hur vet du det? Tänk efter...delge mig gärna!

Dejta -- Vad innebär det? När har man börjat sluta dejta och ingått något annat?
Jag vet fasiken inte? Kan någon berätta för mig och mina små ubåtar som simmar i havet internet och läser här? ( Ja anonym djurälskare, jag snor din replik igen -är det okey-den är klockren...)
Jag dejtar -tror jag men det är ändå något mer som jag skrev om i något föregående inlägg...
Det är liksom "ett vi" men vad heter det då?

Frihet -- Det ordet kan betyda så väldigt väldigt många olika saker... har du tänkt på det?
Om jag bara kastar ur mig Frihet - vad assosierar du till då?
Jag tänker lite snurrigt i mitt huvud på många olika saker!
Frihet -att gå ut i skogen med vovven och det är bara vi där -hon skuttar glatt och jag trivs, att kunna göra så en onsdag kl 13:00 det kan vara frihet...
Frihet kan vara
* att ha ett jobb att gå till - pengar i slutet avvarje månad
*precis tvärtom, att inte ha ett jobb att gå till utan vara sin egen arbetsgivare -pengar trillar in lite nu och då
*att vakna hemma varje morgon (nåja förmiddag då för min del...)
* att inte sitta inom lås och bom - Fängelse -häkte -låst sjukhusavdelning mm
* att ha tillbringat tid bakom lås och bom och därefter känna FRIHETEN att jag ska aldrig aldrig dit igen...
Frihet är också att lita på den man är tillsammans med vilket jag nu lärt om och gör om ,rätt efter några (2) misstag

Frihet är även att gå ut i köket och sätta på mitt alldeles egna kaffe -det är inte alla som kan göra det så:

Var rädd om nära och kära - gå en utbildning -lär dig rädda liv -hos Första Hjälpen Älta