fredag 3 september 2010

Cool kisse...rullande boll...fotboll

Härliga Vilda!



Så här såg det ut när jag kikade ut på altanen häromdagen...

Vilda låg lite lojt på Hjärtat i soffan ute och såg ut som om:

Måste du fota mig oj vad jobbigt och resa mig och fälla in tassarna och possera... men vacker är hon!




Vilda är verkligen en cool kisse, hon går sin egen väg och henne kan man inte klappa när man vill utan det är på hennes villkor men när HON vill DÅ är hon gosig, jättegosig!





Min kisse Vilda har fått småsyskon, ½ syskon nere i Kalmar!

Mamma Busan har fått 4 ungar som nu är utplacerade i 3 olika familjer!

Det är såklart Madde som har Busan så därför har vi följt alla små halvsyskon genom åren sedan Vilda och Tilda föddes -04

Tildas mamma Pepsi finns i nte längre så Tilda får inga syskon mer men har en omgång halvsyskon i alla fall!

Och faktiskt så är ju brudarna halvsyskon, de har samma pappa - Panter och när de var små så turades mammorna Busan och Pepsi om att ömsom amma hela gänget ungar och ömsom vara ute och jaga mat och sedan när de små små flickorna kom hem hit så blev ju Astrid deras stand in mamma när det gällde amning ömhet närhet och värme , se tidigare inlägg med bilder hur de ligger vid Astrids bröst och snuttar :-)

Djurvärden är fanstastisk - i mitt nästa liv då vill jag nog vara en katt tror jag, vad vill du bli?

Blir vi något över huvudtaget eller vad tror du?



En boll i rullning



Oj vad det är lätt att sätta en boll i rullning...

Sociala medier - facebook -bloggar -twitter mm =kraftfullt och den som läser gör sin egen alldeles sin egen tolkning beroende på vad den personen har i sitt bagage

Vem är då ansvarig?

Vad säger Sveriges grundlag om yttrandefrihet?

Har vi yttrandefrihet här i Sverige?

Självklart ska-får jag inte skriva ut ett namn och bryta till exempel en tystnadsplikt om jag har det, tystnadsplikt gäller ju även då jag har slutat på en arbetsplats -den är livslång har jag för mig!?

Om jag arbetar som ambulanssjukvårdare som jag gjort under många många år och berättar om till exempel mina tankar och mina känslor och hur mitt och min kollegas hjärta slog då vi hamnade hos en kvinna som skulle föda barn och jag som vårdare uppäckte att : ja ha jaaa...öppen helt bara att förbereda för min allra, allra första hemförlossning, gulp!
Skitnervösa var vi!
Det gick bra och det blev ett barn!
Åhhh vad jag älskade mitt jobb och ÅHHH vad jag är ledsen att jag skadade mig så att jag inte kunde jobba kvar
Har jag brytit min tystnadsplikt nu?
Hemförlossning nej det har jag aldrig haft eller hur var det nu -har jag haft det, det är bara bara jag som vet!
Är jag bunden till "brottsplatsen" nu? till 100 % eller????
Hur som helst -tiden som ambulans sjukvårdare -det var ett av det bästa jobb jag har haft...

Generella tankar och åsikter får alla ha och skriva ner tycker jag -får man tycka vad man vill eller?
Vad tycker du?

Yttrandefrihet -det är det som är det fina med att vi har demokrati och inte en polisstat i Sverige!

Vad tycker du?


Appropå bollen i rullning -för tusan det är ju fotboll i kväll Sverige - Ungern

Hejja vårt härliga härliga frispråkiga Sverige!