torsdag 2 september 2010

BOmässa i Nynäshamn

Tillbringade nästan hela helgen i Nynäshamn på denna plats...
Ståendes i tältet och servade med lite omplåstring, tog hand om några damer som blev getingstungna, visade väldigt många personer hur en hjärtstartare fungerar, pratade olika sorters kurser, lärde några föräldrar vad dom ska göra om barnet sätter i halsen osv.
Roligt var att jag träffade 3 kvinnor som hade gått på kurs hos mig och nu ville gå igen!

Mina dagar i Nynäshamn var väldigt trevliga och lite , lite nytta gjorde jag och vi hade en stor olycka: Dam påkörd av rullator så där blev det omplåstring må jag säga!
I vart fall var det full beredskap om i fall att det skulle hända något så de 15 000 per dag som gick på mässan var i trygga händer


Om någon skulle behöva köras iväg från sjukvårdstältet så var denna fyrhjuling med släp och ambulansbår och chaffören Staffan -som fotade mig till vår tjänst, hans arbetsgivare Stefan Ohlsson sponsrade Nynäshamns kommun med fyrhjuling och chafför dessa 2 dagar :-)