torsdag 23 september 2010

Hund & Katt...


Såg i tidningen i dag eller om det var igår att hundägare är socialare än kattägare.Kattägare var mer filosofiskt och konstnärligt lagda...
Hur är då någon som jag , som har TRE katter och en TREsorters vovve, blandraserna är :
Tervurenne (hispig och vallar in, lojal sin ägare) Labrador (Trevlig badar och äter ALLT, verkligen ALLT) Golden retriver (alltid glada och bär gärna på saker...)
Undrar omforskarna skulle klia sig i huvudet över min fråga, känner mig både social, lite konstnärlig och kreativ men filosofisk - ja kanske lite...
Tänk vad lätt vi tror på allt som står i tidningen...nästan alltid...
Bilden ovan är min socialaste av mina sociala kissar Tilda!
Hon stoppar alla som går förbi på vägen utanför så att de stannar och klappar henne lite och hon får "prata" lite med sitt mjauande, sedan trippar hon hem med sina roliga utsvängda bakben och en mage som hänger och slänger fram och tbx :-)
TILDA du ger så myket glädje gosighet och kärlek ... tur att vi tog med dig hem du som var minns och "utanför" i stallet ! Du är vårt solsken...tillsammans med Vilda och Astrid och Bamse i Chinchilla himlen...
Mage -Såg på nyheterna och nu ska man tydligen mäta sin mage hur HÖG den är när man ligger på rygg och har böjda ben!
Till sin hjälp hade doktorn ett vattepass och en linjal - kvinnor får ha en 20 cm hög mage och männen 22 cm
Jag säger då det, snart ligger man väl där med den förb...e linjalen och svettas....
Sååå nästa gång ni hör en man snacka om cm då, då kan det alltså handla om något helt annat än det som män tidigare har snackat om i cm ;-)
Nu är det dags för att sova sött och inte drömma mardrömmar - Natti natti för nu