söndag 22 augusti 2010

Sitter och slötittar på en dansk serie - Livvakterna

Innan var det Tatuerad Torso - Svensk film Irene Huss Kriminalkommiesarie som tittarna och tidigare läsarna får följa.
Den senare är en hög böcker som nu har filmatiserats och det tycker jag är så kul, jag gillar den typen av filmer och blir sällan besviken då jag ser dom.

En film som jag tyvärr blev besviken på det var - Snabba cash :-(
När jag läste boken så hade jag först svårt att komma in i den men sedan ville / kunde jag inte släppa den
Jag har beslutat mig för att se om den filmen -kanske ser jag den med andra ögon om jag ser den igen

Iförrgår kikade jag på Dansk film - Efter bröllopet och den är en av de bästa bästa filmer jag sett.
Av en slump så råkade jag hamna in på den och det konstiga är att jag hade berättat om hur bra filmen var dagen innan!
Just i detta avsnitt som jag har på nu av Livvakterna är en skådespelerska med som även var med i Efter Bröllpoet och i den filmen gjorde en sådan strålande insats - det är kul att se henne igen men jag förknippar henne ändå med Rolf Lassgårds rollseries dotter - eller Mads Mikelsens egentligen
Vill du ha mitt filmtips? - givetvis Efter bröllopet

Minne - ibland önskar jag att jag kunde uppdatera -uppgradera och sortera i minnet
Jag har stora problem med mitt minne
Efter min nackskada så blev det totalt katastof med detta men jag har jobbat hårt och kämpar för att inte tappa bort minnet totalt men måste skriva upp saker och ting jämt.
När jag läser böcker så glömmer jag tyvärr bort vad de har handlat om efter att jag läst 2-3 nya

Idag talade jag och min pappa om minnen - jag har barndomsminnen tex när jag och pappa gick ut och gick i Nackaskogarna och hade med varm choklad och ostmackor och fikade dessa uppe vid Söderbysjön
Jag har sämre minnen över saker jag gjort med mamma fast nu när jag sitter här och skriver så dyker det upp bilder - men ibland tror jag att minnena kommer av att man har sett fotografier som färskar upp minnet - vad tror du?

Var rädd om nära och kära

/Carina