tisdag 31 augusti 2010

Privat liv - gränser

Hmmmm
Känner mig granskad och som om någon har gjort ett intrång!
Näe det är inte den personen jag kallar påfågeln - henne bryr jag mig inte om utan det här är på ett annat sätt och det känns så förbannat jä..a tråkigt och en smula obehagligt faktiskt
En person jag inte ens är vän med varken i verkliga livet eller på Facebook(givetvis har vi träffats tidigare i en konstilation) har läst på FB(Varför var DU på min FB sida, vi är ju inte vänner?) och på min blogg och kontaktat en annan person som i sin tur vidare kontaktat ytterligare personer som läst min blogg och det känns konstigt...
Detta är arbetsrelaterat och jag har helt av misstag , verkligen misstag lagt in en bild på FB som absolut inte skulle hamnat där, absolut inte och jag fattar inte hur jag kunnat klanta mig så, det var ju bra att det kom fram till mig att den bilden låg på min sida men inte på det sättet som det kom fram!
Blä för såna människor som inte kan rakryggat kontakta den det gäller utan istället göra något superstort och blanda in massa andra människor!
Hade jag fått ett mail -samtal -sms - meddelande från person ett som upptäckte bilden så hade jag givetvis tackat och tagit bort den då det verkligen var ett misstag.
På min FB sida har jag telefon nummer och mailadress samt adress till min hemsida där det också finns kontaktuppgifter så : Jag går att nå...

Kasta inte sten i glashus
eller som en väldigt alkoholpåverkad man sa i ambulansen en gång: Kasta inte glas i stenhus

Nytt ämne :

Generella tankar om livet som varit under åren...

Misstag - ibland så kan man verkligen säga att skenet bedrar... någon man får ett intryck av kan det verkligen visa sig att det var helt felaktigt...
Vad trist det är när det är så att säga åt "fel" håll , personen är "sämre, mindre trevlig, falsk, totalt ointresserad av sitt jobb egentligen och bara visar sig "duktig när "chefan" ser,alltid rättar sig efter den de talar med och aldrig står för sin åsikt som de sa sist DU talade med den, ljuger om att den är sjuk när den i själva verket bara inte har lust, och så vidare och så vidare...

Misstag - det gör vi allihop , en del gör värre misstag än andra och att våga erkänna sina misstag tycker jag är stort, att inte våga erkänna är nog det största misstaget

Jag har idag fått hjälp att rätta till två av mina misstag - jag har ändrat inställningar på min FB sida och jag har även tagit bort bilden samt ändrat lite meningar i min blogg

Puh, ibland känns saker och ting jobbiga tycker jag...
Just nu är en sådan stund, varför ska folk göra saker så komplicerat ofta?
Det tar bort så mycket av den glädje i vart fall jag brukar känna
För mig så kommer mina funderingar igång - hur ser det ut framöver - vad är det jag ska pyssla med egentligen
Är det det HÄR som är livet eller vad är det som är livet egentligen?

Nu har jag en hel del tankar som jag ska fundera på...

Dags att byta rum - mot sovrummet

// Carina