tisdag 24 augusti 2010

En solig dag

Vänner

Jag har semester från mitt jobb!
Just för att jag har semester så visade sig solen idag och det blev en riktigt varm och skön sommardag - som gjort för att umgås med goda vänner och fika utomhus!
Sagt och gjort - ringde Ann och skramlade sedan igång kaffebryggaren, städade inte ens innan Adam och Ann kom hit , vilket verkligen hade behövts men va katten man ska släppa på sina "rädslor" har jag hört så , så fick det bli!
Vi skulle ju ändå sitta ute i solen och fika denna härliga soliga dag!

Åh vad det är viktigt att ha vänner...
Just såna vänner som man bara kan ringa - skicka sms - maila -FB- och boka något enkel men ack så viktigt för välbefinnandet!

Tack Ann och lilla Adam för att ni susade hit idag, det är så mysigt att ses och grabben är en riktig goding :-)
Jo du oxå förstås Ann men det vet du juh...


Ann har full uppmärksamhet av i vart fall Astrid...Kanske kan jag få lite riskaka om jag tigger riktigt mycket!!


Adam kollar in vad Astrid gör och vilken stor mun hon har, dessutom tog hon mitt kex... :-(











I vått och torrt - inte samma innebörd för alla - det är skillnad på vänskap och vänskap

Det är rätt lätt att säga: ring mig när du vill, om du behöver prata - om det händer något - om du behöver hjälp - jag finns alltid för dig när som helst, bara ring!
Det är inte alltid lika lätt att finnas just i den stunden som den du lovat finnas för verkligen behöver att just DU finns just där och då, just precis då!
Tänk efter före -före du ger ett löfte -just det löftet som just jag -ja, jag tog på allvar -verkligen på allvar att just DU -skulle finnas för mig när som helst när och om jag skulle behöva det!
Som tur är så klarade jag upp min situation själv och andra vänner, ja just vänner bl.a Ann som jag oxå ringde till just den dagen- kvällen jag så förtvivlat behövde hjälp fanns även fast de egentligen var upptagna men ändå tog sig tid och det viktigaste av allt hörde av sig senare - dagen efter och dagen efter igen dvs idag för att höra hur jag har det, hur jag mår och hur det går! Stort! Som sagt - skillnad på vänskap och vänskap och i vått och torrt

Här är Åsa - min bästa bästa Åsa som är mig mycket nära och mycket kär - en verkligt god vän som nu uppdaterat sina HLR, L-ABC samt Barnolycksfalls kunskaper.



Var rädd om nära och kära - gå en kurs - Första Hjälpen Älta lär dig rädda liv
Det kan vara din allra bästa vän som drabbas av ett livshotande tillstånd och du, just DU kan vara skillnaden mellan liv och död