tisdag 24 augusti 2010

Åren går - fort

Satt och tittade på mina bilder på alla djuren som jag har i datorn...Felskrivning - djuren är inte i datorn men dock bilder på dem!
Detta för att jag mailade hundcoachen Fredrik idag och skulle bifoga en bild på min prinsessa efter att jag delgav honom en åsikt som jag har om en åsikt som han har och uttalade sig om i tv för ca 2 veckor sedan!
Uttalandet gällde om vissa hundar ska förbjudas enligt lag i Sverige och i sådana fall vilka hundar.
En politiker har givit förslag om att ett 30 tal olika raser bla olika "kamphundar" skulle vara de som skulle förbjudas men Fredrik tycker inte så utan han tycker att blandrashundar ska vara den utvalda gruppen! Hmmm säger jag som har en blandras såklart och när jag hörde detta på tv, ja jag hörde det för jag var på mitt deltidsarbete och stod med ryggen mot tvn och höll på att diska efter frukosten.
Givetvis stannade min diskning upp och min uppmärksamhet ägnades istället åt att titta på tv inlägget.
Jag blev riktigt ,riktigt ledsen och dessutom orolig.
Min oro kom därför att jag tänkte framåt och att många redan arga hundmotståndare nu kommer att klaga ännu mer på olika hundar och vågar jag nu berätta att : Nej hon är inte Schäfer eller Terrvurene - hon är en blandras...Jo , det är hon, av de snälla och gulliga familjehundarna Golden Retriver och Labrador Retriver samt Terrvurene!
Var Golden och Labben syns? Nja, inte någon stans egentligen men lite labrador har hon i sig - hon äter nämligen ALLT och gärna :-/ Golden egenskaper ? Jaa, jag tror det, för snart 9 år sedan rök alla ungarnas (som fanns i familjen då)gosedjur och en och annan sko, även en kund till mig blev av med sina högklackade, ooupps :-0



Astrid och favvo hunden - ligger i min säng och gosar, bilden är ca ½ år gammal

Astrid sista och övervägande rastillhörighet då? Jo då - hon vallar som katten - och katterna dom tar hon noga hand om ,(utom Puma :-( ) till och med så att hon när dom var små små ungar fick ligga och snutta hos henne så att hon helt plötsligt hade en gulvit vätska som kom i hennes små bröstvårtor som kissarna slurpade i sig!



Jag är en kattmamma jag...eller ????

- Är förbud bra?
- Är det en kategori som ska förjudas är det den blivande ägaren
av ett djur som ska utbildas och prövas lämplighet på?
- Det är fler människor som är "farliga" och dödar hur ska det "lagföras"?

Om blandraser hade varit förbjudna, hur hade då mitt liv sett ut idag?
Oj oj vad många glädjestunder vi i vår familj hade missat


och så många många gånger vår lilla vovve har tröstat oss alla när vi varit ledsna och tårarna trillat men vi hade förstås sluppit att: ha grus i sängen , repor i parketten, snodda mackor från bordet, kvarglömd vovve utanför Ica som sen fick åka polisbil till hundvakten som "tappade bort" henne och som vi efteråt skojjat om detta och skrattat glatt att det vart så knasigt och förvirrat,problem med att det blir varmt och trångt i sängen med 12 tassar (kissarna hade nog inte kommit hit om A inte bott här),näe jag kan inte komma på något mer att slippa utan hund , jag bara älskar min underbara blandras och vår underbara Rocky som vi hade innan Astrid, det finns absolut bara bara ett ex av just er mina bästa bästa blandraser gjorda av lust och instinkt, inte av framavel eller pengadrift!

Man blir trött som katten när man har små 4 månaders bebisar i familjen...



Här är Tilda och Vilda som posserar snällt när de pausar på katters vis uppe på soffkanten under varma lampan