lördag 28 augusti 2010

Åren dom bara går och går

Inte helt otippat så
skriver jag så klart om oj nu är jag ett år äldre men känner mig inte som det....

  • Vad är födelsedagar egentligen?
  • Vad betyder den för just dig?
  • Hur firar du födelsedagar?
  • Presenter - vikigt - typ av?
  • Din bästa present?
  • Min önskepresent?
  • Minns du dina födelsedagar från du var liten?

Givetvis har jag svar på dessa frågor vad jag anser -tycker

Sitter och lyssnar på Eros Ramazzotti och Umberto Tozzi och OJ vad jag skulle vilja kunna Italienska, det låter så vackert...

Hur svårt kan det vara? Sätt igång och plugga då - jaaa , det ska jag banne mig göra någongång!
Har i vart fall förutsättningarna nu, en nybörjarbok i just Italienska...och några personer runt mig att öva språket med fast just nu vimlar det av personer som talar Spanska runt mig av någon anledning - även om språken låter lika för en oinvigt har jag förstått att riktigt så lätt är det inte!

Lätt är det inte när familjelivet blir lidande på grund av yttre omständigheter - men lite lättare när jag nu förstår att jag inte kan påverka de just de omständigheterna

Någon annans val är inte mitt - jag kan bara från och med NU eller sedan en vecka tillbaks visa vart jag står när det gäller val här i livet och vad jag anser är rätt och fel , vilket jag inte har gjort förut utan jag har varit en möjlig görare genom att finnas jämt - givit 100 kronor här och där, låtit mitt hem varit inte bara mitt utan såklart barnens men på felaktigt sätt för ena barnet, jag har inte hjälpt när det funnits mat i köket, en dusch att duscha i och rena kläder att byta om till och det enda som krävts i gengäld -att ta hand om hunden, vilket inte är så stor ansträngning!Jag har snarare stjälpt!

Dessvärre finns det en annan möjliggörare till det fortsatta missbruket som mer än mycket vill ta hand om - visa att jag är dum och inte kan ha en god relation i min familj osv men skönt nog så vet jag var jag har mina "löss"
Då drogen går ur korppen så småninig om så kommer förståndet tillbaks - vis av tidigare erfarenhet lutar jag mig tillbaks när det gäller den frågan.

Värre är när någon sprider ut felaktiga saker om mig som person och mamma, väninna och att det även nu går ut över mina vänner, som "beskrivs" i ord så att det går att förstå vem det handlar om.

Nu har det gått så långt att jag gått vidare med detta för att få ett stop på detta förtal och jag hoppas att det nu kan sluta utan att det blir något större strul och skit runt detta.

Anmälningar är inte kul att göra och polisen har annat för sig än att lägga energi på en kvinna som tror att allt hon gör säger och skriver är i guld!

Jag anser att polisen borde lägga energi åt att förhindra exempelvis langning både av narkotika och av alkohol - det finns närmare oss än vad vi tror!
Tro mig JAG vet!

Polisen - vimlade runt mig ikväll - var jag än gick så stod , åkte eller gick var -kom det poliser...till och med fiket jag satt på - där klev det in två uniformer bara så där - shit jag som i vanlig ordning parkerat fel -men såg bilen hela tiden så det skulle väl ordna sig!

  • Jag var en väldigt skötsam flicka ikväll, höll nästan hastigheten på väg in till stan
  • Hade vovvenkopplad nästan hela promenaden
  • Kissade inte bakom en buske -det får man inte göra här i Sverige , då kan man bli gripen
  • Umgicks inte med någon aktiv kriminell under hela kvällen , bara nästan kriminell
  • Min handväska ?? - där fanns nästan inget olagligt alls i , men bara nästan...

Ordna sig - tyvärr kan vissa slinka ur nätet alldeles för många gånger för att det ska vara bra för dom själva, det enda som just där och då -- här och nu skulle kunns slå stopp på det elendiga liv vissa väljer att leva är en tid i häktet och därefter tänka efter igen i finkan...

Jag älskar mina barn - både min son och dotter över alla gränser och vill alltid - ALLTID deras bästa men jag kan inte välja att leva livet åt någon av dem och att sätta gränser det handlar om kärlek och en vilja att allt ska bli till det bästa!

Min önskefödelsedagspresent? - den kommer inte att uppfyllas denna födelesdag men om ett år så kanske , kanske den gör det - jag fortsätter att önska i vart fall -hoppet har inte övergivit mig

Var rädd om nära och kära - gå en kurs hos Första Hjälpen Älta - Lär dig rädda liv