söndag 22 augusti 2010

VVvvvvrrrrrrrroooooooooooooohhmmmmmmmmmmm

Ibland , bara ibland så ska man bara inte vara hemma, idag -tidig kväll var en sådan kväll...
Jag kände att jag höll på att krypa ur skinnet här hemma -fast jag i vanliga fall är väldigt , väldigt hemmakär
Tog med mig Astrid och min kära lilla gula bil


Bild från företaget där jag köpte pärlan...

Vi åkte innåt stan medans jag ringde till lite olika folk för att ev våldgästa men "alla" var upptagna med de där förb...e jäv..a kräftorna denna kväll tydligen
Så kom jag på att det var fest för alla bilälskare - gamla raggarbilar på Sveavägen så vi styrde dit in och hittade en parkering på tvärgatan Odengatan.
Oj vad många bilar - fina bilar - vrak till bilar -påhittiga bilar- fulla folk i bilar - flickor i prickiga blusar eller kjolar - Elvis kopior - glada människor jag såg! :-)


Snygg kärra












Att gå fram och tillbaks på Sveavägen tog flera timmar -både Astrid och jag är rejält trötta nu!
Men alla dessa vackra bilar och härliga människor gjorde kvällen härlig - se bara här är en tjusig kärra






Jag såg
- Många glada och trevliga poliser - skojade och pratade tillrätta folk - proffsigt

- En gammal barndomskompis man som såg skitsnygg ut, fast jag vet vad han gjort henne
Fy för sånna män, en snygg utsida är inte allt, eller ???

- appropå utsida, såg jag mitt sommarragg som jag åkte motorcykel med
och redan DÅ såg han gammal ut -inte en sportmössa mot hur han såg ut idag, men jag kände igen skinnbrallorna

- Matte, en gammal ( yngre än mig) granne ifrån Älta, som även han och hans familj lämnat Älta - sonen som sprang naken hos mig då var nu 15 år men sig lik - i ansiktet...

- en klasskompis till sonen - från 1 an - 9 an, han såg ut som en herre...inte en 26 årig man

- bilar som stannade om vartannat , osade i motorn och fick puttas bort med handkraft....

- för många hundar som var med "fel" ägare - tyvärr asfulla ägare som borde lämnat vovven hemma eller med hundvakten...

Appropå hundvakt - Astrid är ju inte så där jätte tjenis och hejsan med så många direkt men vi träffade två tjejer varav den ena var väldigt spännande tyckte A!
Den tjejen tyckte att A var väldigt fin och söt oxå så - kanske kommer A och jag lära känna en ny hundvakt som dessutom bor ungefär 2 mil härifrån söderut, värden är liten och en jobbig katastrof dag som gjorde att kvällen började med flykt hemifrån slutar nog på ett bra sätt i vart fall!

Förresten - för någon timme förflyttades jag tillbaks till mina tonår då jag som alldeles FÖR ung var med min betydligt äldre kompis Sussie från stallet inne på just Sveavägen / Kungsgatan och åkte raggarbil - minns den röda och vita fina fina...Han som körde? Bonden eller något i den stilen kallades han - vet inte varför... ;-/

Var rädd om nära och kära

/Carina