lördag 28 augusti 2010

LURAD IGEN...

Nynäshamn


Till Nynäshamn har jag som jag skrivit om tidigare ett speciellt förhållande...

Astrid är född där bl.a

När jag var lite brukade vi åka till Nickstabadet och vara en HEL dag och bada - sola och umgås!

Åh, kalasdagar i mitt liv, mamma, pappa och jag åkte SÅ långt på utflykt, tänka sig för att bada i havet!

Nästa Nynäshamns-moment är förstås Gotlandsbåtarna - åh vilka förväntningar som finns ombord på just den båten!

Själv har jag varit där ett antal gånger i olika familjekonstillationer.

En av gångerna var på midsommarafton och dagarna före samt efter och det här måste ha varit 1998 eller var det - 99?! Mitt minne och årtal när i tiden saker har hänt är väldigt luddiga :-(

I vart fall så knöts det starka band då, det började med en konflikt, inte med mig indragen men jag brydde mig om och tog med den familjen som blev utsatt för mobbing utav en annan kvinna, till stranden, stan mm och vi är idag väldigt tajta väninnor fortfarande! 2 av mina 3 katter kommer från Kalmar och min väninnas gård, födda i hennes stall :-)

Våran vänskap har resulterat i att en ung familj nu tagit sitt pick och pack och flyttat ner till Nybro (Kalmar) och lever ett bra liv där, vilket glädjer mig mycket :-)

Nu kom vi osökt in på Kalmar och då tänker jag på Öland också men därifrån har jag inte lika många minnen men en sommar var vi på Böda strand och den var underbar så, dit vill jag igen - snart!
Det känns som om det är ett sånt ställe där solen alltid skiner...

Idag har solen skinit( felstavat...) på mig i dubbel bemärkelse! :-)
Jag har varit i Nynäs hela dagen på kommunens Bomässa.
Där har jag befunnit mig i sjukvårdstältet i fall att någon skulle bli sjuk, drabbas av hjärtstopp elller skada sig på något sätt.
Det har inte hänt någon större skada eller att någon blivit sjuk , tack för det, men småblesyrer har jag pysslat om så som skärsår, plockat ut stickor i fingrar, plåstrat om sår på händer och fötter samt tagit hand om 2 damer som blev getingstyngna med en minuts mellanrum.
En av damerna behövde lite mer pyssel än den andra men det gick bra i slutändan i alla fall.
Under dagan har jag även visat hur Hjärtstartaren fungerar, lärt ut hur man gör om någon sätter i halsen, pratat kurser och sålt en hel del mun till munskydd.

Ännu en gång har jag blivit riktigt riktigt lurad men idag skrattade jag så jag kiknade och svor över att jag inte för mitt liv kunde se hur TROLLKAREN gjorde med korten , det såg helt , helt äkta ut men ack vad jag bedrog mig, igen!