söndag 22 augusti 2010

Många många tankar som snurrar

Oj vad jag tänker och tänker - ibland för mycket för att det ska vara för mitt bästa...
Vad livet är skört på många olika sätt om man /jag tänker efter
Väninnan är nyss hemkommen från en annan stad där det var begravning igår - mannen som begravdes var inte gammal - mördad - av sin f.d bästa vän
Vad hjälper det att mördaren nu är häktad och anhållen samt kommer tillbringa åratal inom lås och bom - blir han en bättre man av det?
Kommer en familj som mist sin älskade son,bror,kompis,kusin att må bättre av det?
Jag vet inte...jag tycker självklart att den som har gjort fel - så fruktansvärt fel ska få ett " straff" men även hjälp att kunna möta livet på ett annat bättre sätt än det som gör att man hamnat under ordningsmaktens vingar
Vingar - min familj har drabbats av något som liknar en påfågel fast inte en naturligt vacker sådan utan en falsk härmande utspökad varelse
Denna varelse som av många går under namnet "påfågeln" har verkligen slagit sina falska klor i fel familj- en del av min familj!
Denna "skata" (tjuvaktig är skatans kännetecken) borde låsas in en tid och få behandling, går det att behandla personlighets- störning egentligen eller är det ett tillstånd, vissa -främst denna typ av varelse, har i sina personlighetsdrag?
Vilken fågel ska man beskriva lögnaktig med?
Det bästa för alla vore om denna vidriga fågel flög sin kos till, typ en svensk ö, (inte en avlång utan mer rund) innan vingarna bryts av!
På ett eller annat sätt :-0

Var rädd om varandra -familj - vänner- kollegor -ytligt bekanta- alla
Plötsligt händer det som aldrig händer - gå en kurs hos Första Hjälpen Älta
Lär dig rädda liv