söndag 18 juli 2010

Funderingar en söndagskväll

Soffan igen, kvällens film som jag hamnade i blev,trots att jag sett den förut några gånger,Ondskan!
Åh, vad den berör varje gång!
Men ... hinner alltid bakgrunden/verkligheten/sanningen ifatt en och måste man ha kvar allt, sina gamla synder?
Går det att få " syndernas förlåtelse"?
Har du gjort något riktigt,riktigt dumt,korkat som du ändå inte ångrar?
Jag har -och / då - nu börjar funderingarna - kommer det komma ikapp mig, fick en liten hint om det idag,suck.
Det jag gjorde, hände för 9 år alltså var jag vuxen, skulle förväntas vara klok och sansad men VEM är det när det gäller ens barn?
Jag blev en tigrinna som försvarade min unge och faktiskt , jag står för min dumma handling men idag så fick jag veta att mitt "offer" som var hämndlysten då, fick inte några kroppsliga skador men hade inte heller SIN heder i behåll,nu flyttat in i mitt närområde :-( Har år 2001 hittat till Tyresö?

Har arbetat väldigt länge lördag - söndag men oj, det är kul på jobbet!
Tänk det är få förunnat att vara nöjd med sitt jobb!
Många klagar på sitt tråkiga jobb -jag har efter lite felorienteringar i arbetslivet hittat rätt igen efter ambulanssjukvårdarjobbet!
Nu jobbar jag dels med mitt företag och utbildar olika personer i HjärtLungräddning,hjärtstartare,L-ABC sjukvård, barnolycksfall mm och så min deltidsanställning.
Snacka om att få input från många håll!
Lite mer putta in hoppas jag att TFF,s damlag gör den 29/8 kl 14:00 på Tyresövallen så att det blir lite mer poäng hemma!
Att jobba på matcherna som sjukvårdsansvarig är även det ett av mina roligare jobb och så länge jag är "arbetslös" på IP är det ju strålande att varken spelare eller publik har gjort sig illa ännu i år, förutom några plåster samt huvudvärkstabletter som utdelats!Nu ljög jag lite, vi har ju faktiskt hat en skada med bårbärning av planen men inget för mig att göra...

Roligt, det har min Astrid haft denna helg då hon har varit hos Birgitta som är stand in när jag arbetar och lillmatte och husse inte orkar med sin älsklingsvovve utan jobbar eller vill åka och bada.
Hos Birgitta så finns det en MeGA stor gräsmatta innan man kommer ner till vattnet och den springer A på fram och tillbaks som en kalv på grönbete!
Astrid hoppar i plurret själv från bryggan och plumsar i med ett magplask, det ser så kul ut.Hon som var livrädd att gå ut på bryggan efter att hon blev skrämd som 2 åring!
Vi badade jag och A och simmade som sälar...
Vet inte vem som frustade högst?
Astrid trodde nog att jag hade lämnat henne i Pariset...
Änderna simmade framför nosen på henne och A skuttade som en gesäll men fasiken vad dom retas och skrattar änderna, omöjliga att få tag i ....
När det väl var dags för middag så hade någon som börjar på B och slutar på irgitta inte lyssnat så noga på matinstruktionerna utan tog burken som var med skickad och slängde ner i skålen och yippie - PLÖTSLIGT HÄNDER DET - Leversnittsgodis till middag!
B tyckte att A åt maten väldigt fort och tittade i påsen som var kvar och där låg det där trista torrfodret kvar...
Efter ett dygn med alla intryck, fåglar man ska jaga och stenar som ska pysslas med vattnet samt simturer som tas så var A helt stenad och sov som en stock!

Väl hemkommen trött efter jobbandet var det inte helt fel när sonen var hos grannen och grillade, han hade med sig sin lillebror dit som är på pricken lik min J när han var lika gammal :-)
Även om det grillas hos grannen så nog blir jag inblandad - har du grillkol, har du ..har du...
Men vad gör man inte för de "små"
Hux flux kom lillebror, skickad av storebror gåendes med en tallrik mat till mig med revbensjäll, fläskfilé samt potatissallad! Mammabatteriet riktigt laddat igen!
Jag tror att jag på något sätt har lyckats vidareförmedla den omtanken som jag tycker att man ska ha till varandra till mina barn...

Var rädd om nära och kära -gå en kurs och lär dig rädda liv

/Carina