lördag 17 juli 2010

Borta bra...

Nu är jag hemma igen sedan ett par timmar!
Eller "hema" som jag skrev i ett sms en natt efter en "blöt" kväll på krogen när jag skulle vara duktig och meddela att jag var hemma ordentligt hel i alla stycken, men hjärncellerna var nog inlindade i förmycket av något för stava det orkade jag inte alls då utan hemma blev hema...men mottagaren är en förstående person och retas fortfarande med mig om hema!
Saken är den att jag skrev inte :nu är jag hema utan jag skrev kort och gott : hema och inte en stavelse till... ibland, som då, då var det en riktig karatefylla och det var helt och hållet champagnens och Kapten Morgans fel, jag var helt, helt oskyldig!

Åh, blev så glad att komma hem, först fick jag skjuts av sonen så jag slapp konka och bära på mina väskor, behövde inte ens bära dom från bilen in i lägenheten :-) och väl inne så kände jag direkt att det var ordning och reda hemma!"Barnens" rum som dom delar -fast aldrig samtidigt var iordning plockat och bäddat så fint och lika så i mitt rum och där stod fläkten och gick i värmen så inbjudande -snacka om skönt att komma hem, jag kände mig välkommen! Tack mina kära ungar, älskade älskade barn,fastän ni är vuxna - sånt glädjer en hårt prövad mamma!



Lägg märke till fläkten i fönstret och sänghimmlen som gör så att Astrid eller kissarna inte hoppar upp i sängen = REN säng mmmmmmmmmmmmm

Fastnade i soffan framför filmen På heder och samvete med Tom Cruise och Demi Moore och oj vad den var bra, har missat den förut faktiskt!
Jag har inte varit så mycket för att ligga i soffan och kola (givetvis ska jag skriva kolla, tur att jag inte har för vana att ligga på soffan och kola...) på tv direkt men nu har det blivit mer och mer av det och - jag gillar det, det ÄR avkopplande vilket jag inte tyckte förut utan om jag ville se en film då var det så att jag hyrde en för jag ville ju ---planera!
Men det är ganska skönt att bara trycka runt lite och hitta något som verkar bra, det måste jag erkänna! :-)

Nu är det dags att sova , imorgon är det jobbstart kl 12:00 och där ska jag tillbringa 25 timmar, alltså: hemgång på söndag kl 13.00, det är sovande jour några timmar på natten, tyvärr är jag dålig på att lägga mig i tid, så jag brukar vara astrött när jag slutar jobba efter ett sånt mega pass och beroende på vilka boende som är hemma eller ej så kan det vara så att man faktiskt blir "störd" på jouren i sin "sovtid" men det är ju därför man faktiskt är där, som en trygghet för de unga boende!
Hoppas att dom vill åka till badet imorgon, det vill i vart fall jag!

Var rädd om nära och kära och sov så gått

// Carina