fredag 23 juli 2010

Fredagskväll på Kryddgården

Funderar och funderar -är jag en funderare?
Utan tvekan är svaret JA...
Nu funderar jag på, vad gör att vissa blir tänkare och vissa kan släppa saker som gåsen gör med vatten och andra tänker så det knakar - analyserar nästan sönder saker och är djupa?
Hur mycket jag än tänker och tänker kommer jag nog inte få något svar - någon beteendevetare som kan visa mig någon forskning eller något?
Appropå beteendevetare -jag tänker då på en lång studiobakgrund, många timmar med näsan i böckerna, men hur omsätter dessa personer sina kunskaper från böckerna till livets verklighet?
Är det alltid kunskap men läst sig till som smäller högst i alla lägen?
-Jag vet och tror att jag har några "medhållare" där det absolut inte förhåller sig på det sättet!

Information - i Tisdags åkte jag och Julia till Kolmården och jösses vilken kalasdag vi hade! Allt fungerade galant och det känns verkligen som om alla uppskattade dagen mycket - på sitt sätt!
När vi skulle åka därifrån köpte vi var sitt vykort OJ vad spännande att hjälpa till med att skriva dessa vykort , jag är så imponerad på olika sätt.




Vad annorlunda saker och ting blir när man kommer till en annan miljö och inte den vanliga...
Nu har jag varit ute och gjort olika saker med dom som är kvar hemma och det blir en annan relation än på hemmaplan - kul!
Det som var tråkigt med Kolmården var att vi inte kom in på Safariparken , det hade jag sett fram emot men när vi kom var det minst en timmes kö i bilen för att komma fram till insläppet så vi tog parken med delfinariet och de andra djuren först och hann sen inte med Safarin! :-(

Igår var det utflyktsdags igen -Schweizerdalen och bad i havet! Varmt!
Därefter strosande ute på Dalarö och avslutande dagen med resturangbesök som var trevligt och gott!



Här sitter jag och njuter av maten,miljön och mitt braiga arbete!

Tjohoo, jag har nyss för första gången lagt in bilder på min bärbara och så har jag lyckats att beskära bilden så att ingen som inte ska synas på min blogg kom med - känner mig riktigt stolt faktiskt!

Stolt -det är jag verkligen över min underbara dotter , jag beundrar henne faktiskt - 20 år och så klok - intelligent men ändå njuter av ungdomen men tar ansvar tänker framåt, satsar på en efterlängtad utbildning, tar tag i lite småläskiga utmaningar och igår så såg jag en fantastisk förmåga hos henne som gjorde mig ännu mer stolt!
Sandra körde mig till och från jobbet och när vi kom så kom 2 boenden utspringande till vägen när de såg min bil, detta gjorde ju att de träffade Sandra och jag såg sättet hon bemötte på, det var GULD värt att se och jag konstaterade att det är olika på hur man som handikappad är, beroende på hur man blir bemött!
Du får aldrig en andra chans att göra ettförsta inryck! Stolt mor!!!!

Sonen har dragit till Gotland kom det sms som berättade igårkväll och idag så regnar det där kan jag meddela...Fast vädret här hemma är ju inte så strålande heller idag!
Väder - riktigt titta på filmväder!
Intelligenta Carina hyrde 3 filmer igår...Snabba Cash , Läckan och Sebbe!
Puh!
Snabba Casch tog jag först och är varen besviken eller imponerad!Den kändes varken bra eller dålig, vet inte riktigt hur jag ska deffinera vad jag tyckte men jag kan nog konstatera att jag gillade boken mycket mycket bättre och ärligt så tyckte inte jag att detta var en av Joel Kinnamans bättre roller - tvärt om faktiskt!
Okey, imorgon blir det en ny film och ev ett resturangbesök eller en bio utanför jobbet, vi får se! Har fått förfrågan om att hänga med i alla fall, bestämmer mig imorgon beroende på hur min kropp mår...
Smärta - Fasiken vad jag hatar det ordet för det gör så himla ont att ha ont och det GÅR inte att förså hur ont jag har när jag säger det,olika för alla!
Har man som jag och många många andra kronisk smärta och sedan har ont någon annanstans än som i mitt fall nacke och armar så gör det förbannat ont för man orkar inte med mer ont än det dagliga ontet som man kämpar med både vaken och i sömnen...
Jag försöker verkligen att låta bli att säga i tid och otid att jo det är inte såbra för jag har ont i nacken, armarna huvudet och såsusar och ringer det i mina öron, utan jag svarar att det är okey och försöker att vara glad, men ont tröskeln blir övermäktig då och då!
Det är då som jag ofta i övermod för att jag VILL , bestämmer och bokar saker som jag så himla gärna vill göra men sedan bara inte klarar av för jag har fullt upp med att orka och klara jobba, ta hand om hunden och vissa dagar ens kliva ur sängen!
Men jag förstår att det är svårt att förså, när man ser mig glad påhittig ,fnittrig och på jobbet med full växel på...men ontet och brist på orken är min värsta ovän -bra för mina vänner att veta!

Ork -nu så ska jag runda av för nu och återkommer framöver, har just nu en surrande,kurrande kisse som lagt sig så nära som hon barq kan komma mig och datorn som är varm och skön på sidan..

Var rädd om nära och kära -gå en kurs och lär dig rädda liv

//
Carina