onsdag 14 juli 2010

Rapport från Falun

Igår efter jobbandet var jag rejält rejält trött.Kom inte iväg heller i tid utan jobbade över i 1½ timme till kl 11.00
Väl hemma kände jag att jag var "tvungen" att göra ett ryck med damsugaren och även plocka iordning lite grann,dottern ska ju faktiskt bo där några dagar och man ska väl lämna ifrån sig det som man vill ha det själv har jag för mig och jag vill inte ha stora pälstussar som härstammar från Astrids Golden retriverdel av hennes 3 raser päls eller mina saker framme överallt så som kläder i hela gungstolen mm

La mig för att vila en 20 minuters som sedan blev till 1timme och jag vill bara vila 5 minuter till fleragånger..SÅ trött!

Väl dags att åka hade jag givetvis packat förmycket och på väg ut till bilen så kom jag på att jag glömt långbrallor, inte ens mina härligt sköna knickersgympabrallor kom med -helt inriktad på sol och TVÅ klänningar med såklart -båda är rosa av någon anledning...fast en har faktiskt vita prickar på sig!Just den en bikini och en baddräkt med oxå men va fasiken i natt blir det vä nakenbad...?

Sandra hade lovat att köra mig till Gullmarsplan och vi skulle hämta upp Stina i Sköndal på vägen. Så fort Stina väl var i bilen satte jag igång och fick henne på min sida att Sandra visst kunde köra mig ända in till stan och Stina kunde lotsa Sandra med vägen tillbaks -inga problem! Tack Stina för gott sammarbete och Tack Sandra -minunderbara prinsessa för att du är modig och körde i stan trots att du inte kört bil på länge, du kör bra, så det så!

Åh vet ni det var så SKÖNT att ha enhel kvart på sig innan tåget gick, jag är ju van att ha tre minuter på mig alltid när jag ska någonstans...
Hann till och med in på Sandras jobb och köpte mig en laxwrap och apelsinjuice som intogs någonstans i höjd med Upplands-Väsby!Mums

OJ vad det var varmt på tågresan- det verkligen droppade svett om oss på tåget, puh!
Resan gick ivart fall bra och i Falun så regnade det -skönt.
Nu idag är det fint väder igen och nu är det -tro det eller ej lite BRÅTTOM mot Orsa, bilen går snart tror jag :-)

Var rädd om nära och kära och drick lite extra mycket i denna hetta --vatten helst men själv siktar jag på vin och vatten ikväll!