torsdag 15 juli 2010

Yr i mössan

Idag är det dagen efter igår som det var Orsayran...
Det är också "dagen efter på andra sätt, puh!
Vi hittade vår lilla söta campingstuga påOrsa camping i går och den var spartansk!
Men vad katten, ta över huvudet en madrass att sova på så funkar det utmärkt.
Vi fick jäkta på lite och att sminka sig i en campingstuga var inte alldeles lätt men vi kom iväg och blev hämtade av Peters ena arbetskamrat H för attåka hem till Jörgen och hans Carina.
Där blev det god mat och dryck och så trevligt sällskap så vi satt och snackade och snackade och vips så var klockan mycket , vi som skule komma iväg i "tid" på Yran, jag vill ju gärna gå runt och lyssna på spelmännen men det hann vi inte denna gång.Vi ramlade ner vid 22 tiden och hamnade först på baren utanför hotellet.
Hur som helst så kom vi vidare till Bykrogen där Tommy var med sin sambo, det var så skoj att träffa honom.
Vi hade ju inte setts på många år eller jobbat ihop på ambulansen heller på många år och så förra året min första gång jag var i Orsa så möttes vi hux flux på en liten gata här i byn...
Vi har hållt kontakten under året som gått och bestämde nu att ses, skoj!

Carina skulle upp och arbeta idag så hon stack hem vid 24 tiden tyvärr men det var ju kul att hon kom med över huvudtaget!

Vi drog oss hem till stugan och Jörgen hände med så vi satt och tjattrade till ganska sent eller tidigt i morse så , idag är verkligen en dagen efter dag!Trött,trött och lite mer trött men kul hade vi!

Hur kan de komma på att man ska vara ute ur stugan så himla tidigt som kl 11.00, det är mitt i natten för tusan, gäsp!

Nu har vi ätit en god lunch med Jörgen och hans som J och nu väntar vi på att det goda kokkaffet ska tjuta!

Planeringen är att åka till Orsa björnpark men jag vet inte om det känns så viktigt faktiskt, jag är super supertrött...nalle Puh är i min närhet!

Var rädd om nära och kära -drick mycket vatten i värmen , det gör jag idag...

Nu kommer en 5 årig prinsessa hit så nu ska vi kramas... :-)