måndag 19 juli 2010

Trött

Idag har det varit en sån dag som jag bara inte orkat någonting...
Sov väldigt mycket och det berodde delvis på att jag låg och läste en bra bok hela natten till tidigt i morse och så behövde min nacke den där "sovdagen" som jag slarvat med på sistonde.
Vi - min prinsessa och jag tog en kortis ner till sjön och där badade Astrid lite, inte på samma sätt som hos Birgitta utan gick i lite och plaskade med framtassen, gulligt ändå.
Väl hemma blev det bad i badkaret med schampo och tokskakning när jag inte alls var beredd, det resulterade i alla mina kläder i tvätten samt även jag fick mig ett kvällsbad! Hmmmm
Astrid är ju 9 år nu och jag börjar märka nu att hon är trött, inne, :-(
Ute skuttar hon och är obehindrad men ex idag var det lite tungt att hoppa i och ur badkaret, åhhh hoppas att hon har många pigga år kvar!
Saknar vår chinchilla Bamse som vi avlivade för 2 månader sedan!
Han bodde i sin bur här bredvid min arbetsplats och jag brukade sitta och prata med honom och klappa förstrött när jag gick fram och tbx, tänk att man kan sakna någon så liten!
Han hade varit vår familjemedlem i 13 år så det är ju inte konstigt men den som inte har haft ett eget djur kan nog inte förstå den just den sorgen, tror jag!
Djur - imorgon ska jag åka till Kolmården!
Det är med en kollega Julia, det ska bli så himla himla roligt!
Jag ser verkligen fram emot att se reaktionen och glädjen hos alla när vi till exempel möter en giraff i safarieparken! Jag gissar på många härliga skratt och några trötta personer i morgon kväll, håll tummarna för ett bra Kolmårdenväder!

Ta hand om varandra -gå en kurs - lär dig rädda liv

/Carina