fredag 16 juli 2010

Hemresan som jag aldrig gillar

Då sitter jag här- i tåg 55 vagn 5 plats 56 med fönster och bord -samt tåggrannar!
Alla jag ser runt mig just nu har hörlurar i öronen -varför har inte jag det?
Hör dom konduktören eller vad det heter som just nu talar om i högtalaren att nu är vi straxt framme i Hedemora, hedemora nästa...
Jag har åkt mycket tåg under mina år, jag gillar att göra det dessutom.Men det har skett en väsentlig förändring i tågkupén!
Förr satt folk och tittade i tidningar,läste böcker och spelade kort eller andra spel med sina barn men nu, nu sätter man upp en dator så tittar barnen och föresten vuxna också på en film eller titta bara på mig själv,sitter här och skriver!
Oj, nu får jag en ny granne, utan hörlurar, men något pyttelitet elektriskt plockar han upp,vad är det tro? :-) Tekniska jag som sitter på tåget med bamsestora datorn...

Dalarna- åh jösses vad jag trivs där!
Vill inte riktigt åka hem idag!
Igår blev det ingen Björnpark utan en dag på playa del Orsa och bad för min del :-)
Där var det varmt varmt varmt både på land och i vattnet men det var väldigt väldigt långgrunt -så som i schweitserdalen ut mot Dalarö, för er som varit där.
Efter badandet så var vi nästan sist kvar på stranden men vi tog våra saker och jag -min kudde i famnen och gick in på strandresturangen och det som man eller i vart fall jag brukar göra en dag som var som igår dagen efter en värdsrolig men blöt kväll blev -PIZZA ,åhjojoj oj vad det var gott!
Jag tog någon variant med kantareller på, mums!
Vi kom iväg ganska sent tilbaks till Falun men precis nä vi for så startade regnet så bilfärden vart oxå en blöt färd!
Lagom i Falun slutade det upp och vi körde en tv och slöa kväll och det var perfekt!
Nästa :Avesta Krylbo, vi ankommer nu till Avesta Krylbo

Idag har det blivit en repis av någon av mina tidigare Falunresor, är det morgon nu frågade jag kl 15.30....sover så lugnt och skönt,svalt och tyst och tryggt där! Peter bara skrattar åt mig när jag då vänder mig och och säger :kan jag sova en kvart till...bara? Han är så snäll som då sätter på "morgonkaffe" och gör "frukost" åt mig!!!!Nämen vet ni vad jag hör....ett par barn som säger: alla dina 8 or...näe vad dum du är
:alla dina knektar... : Jaaa
Dom spelar alltså vanligt hederligt kortspel, finns i sjön , Jag ler lite för mig själv!

Damen längre bor i tåget pratar högt i sin mobil telefon om soppa till mat och hur dålig luften är...

Det händer mycket på tåg och nu är vi i Avesta Krylbo

Var rädd om nära och kära -man vet aldrig om det som aldrig händer pötsligt händer så varför inte gå en kurs i Hjärt och Lungräddning -Första Hjälpen Älta har presentkort som du kan köpa och ge bort,vem vet det kanske är du som drabbas nästa gång!

//Carina