fredag 9 juli 2010

Oj vilken skön dag jag har haft!
Brukar ju börja mina rader med det vanliga NU ska jag börja skriva mer regelbundet så jag tänkte att det blir en annan öppning men kom snabbt in på gamla vanliga spåret!
Är vi människor vanemänniskor?
Eller är det något man säger lite slentrianmässigt?
Vad tror du?
Det är nog lite olika för olika personer så klart men - prova att borsta tänderna ikväll med "fel" hand...
Det är en bra övning för hjärnkontoret!

Min braiga dag då?
Ja jag har haft besök - är stödperson genom patientnämnden och har sedan dryga året kontakt med en kvinna som vårdas på LRV och är så himla underbar... hon har genomgått och genomgår en behandling och mår så,så, mycket bättre och har till och med börjat arbetsträna nu...
Hur som...denna fantastiska kvinna och jag har varit ute på baksidan och pysslat,stukturerat upp och RENSAT, ja JA hon har fått mig att slänga en del saker... :-)
Satt en stund ikväll på altanen och tittade ut över min fina mysiga baksida och kände att detta är hemma och oj vad jag trivs med min bostad och lilla tomt!
Min "väninna" har planterat mynta som jag fått av Birgitta, Tack... och lite annat och nu har jag ett fintfint bord med massa terracottakrukor på så vackert,trivsam fint!

Grannflickan med kompis kom in på baksidan och lekte med Astrid.En påse godis på em och A kan i stort sett "gå på lina" bara hon får godis...
Astrid sitt,Astrid ligg,Astrid vacker tass,Astrid,Astrid,Astrid....Va sa ni rulla runt,hur katten gör man det???
Behöver jag nämna att A sover sött just nu???? :-)

Idrott bra eller dåligt......
Bra säger alla självklart!
Talade med min syster idag som kraschlandade för en vecka sedan under joggingrundan
Snubblade på en rot precis innan upploppet!
Hann inte ens ta emot sig händerna,Pang rakt i ansiktet, näsan och tänderna!Den redan "gamla" skadade axeln fick ytterligare en smäll igen tyvärr :-(
Tack och lov så gick det bättre än det låter och imorgon ska syrran jogga igen 7 dagar efter kraschen!
Envis min syster--- ja det kan man lungt säga!

Hälsa....
Jag har ont i halsen igen, det är nog 5-6:e gången i år!
Jag har nog med min nacke och migrän, orkar inte med en trasslig hals också, blä!
Åt ju en penicillinkur sist jag hade halsfluss och blev bra men nu är det ont igen, suck!

På tisdag är det dags att sätta sig på tåget till Falun, första trippen denna sommar...
Onsdag blir det Orsayran och fest, så kul!
På torsdag ska Orsa björnpark få sig ett Stockholms besök utan medhavda barn! :-)

Och nu är det dags att inta sängen och min braiga bok

Natti natti


Var rädd om nära och kära samt alla andra medmänniskor - behandla andra som du själv vill bli bemött