lördag 7 maj 2011

Vernissage -promenad och mat

Då var det dags fördotterns tredja vernissage - spännande
Dennagång utanför skolan på SKRAPAN på Götgatan.
Det var helt fantastiskt hur de hade fått tillkläder av allt möjligt gammal och gjort om och skapat nytt och så hade dottens klass redigerad bildena som fotoskolan tog!
Efter det tog jag mig till medborgarplatsen för att äta en langos tillsammans med Ninni.Jag hade Astrid med mig och oj vad hon drar till sig folk som vill klappa och gosa - en killekörde den klassiska oj vilken fin hud och jag tackade -Får man klappa matte...Lite kul var det!
Efter det begav vi oss, jag och Astrid till Årstaviken och tanto förpromenad efter vattnet och Astrid badade...burr
Där i tanto så står unga svenska kyrkan varje fredag kväll ,delar ut kaffe , pannkakor mm och pratar med unga vilsna skälar -vilken BRA verksamhet, jag blev imopnerad!