lördag 28 maj 2011

Ältafestival - i år igen!

Så nu är det dags igen för årets Ältafestival - den ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är 3:e året som Första Hjälpen Älta är med på den!
På dagen är det mest prata med folk, berätta om Första Hjälpen mm och på kvällen är det uppträdanden med olika grupper och så massa ungdomar som är där och lyssnar, helkul!
Tidigare år har den varit på hösten men i år är det "nypremiär" med vårfestival istället - kul...
förra året var det 2 killar som blev misshandlade - jag hoppas verkligen att inget sådant händer denna gång!

Jag har funderat lite... förra veckan när jag var och höll kurs så var det några som hade varit med i krig som var kursdeltagare! Här står jag och talar om vikten av att stoppa en stor blödning och frågar har ni sett det eller det... Jösses, tänk vad de personerna har varit med om som varit med i krig - där handlar det inte om en eller två skadade...Gulp!
Ja ja , nu lever vi ju i Sverige där vi tack och lov inte har krig på andra nivåer än personliga!

Det har varit Allsvensk fotboll också i Tyresö men tyvärr blev Umeå för svåra , de tog trepoängaren :-(
Jag måste erkänna att jag saknar Tino som var lagets förra tränare, han har gått till Hammarbys damer som idag tar emot Tyresö på Kanalplan kl 15:00

I torsdagskväll var det barnolycksfalls utbildning på Andy´s Lekland i Sickla och det var en bra kurs med 10 deltagare - lagom grupp tycker jag!
Vi kör vidare i höst med ett kurstillfälle igen - kul!
Så vet du någon som har barn eller barnbarn och behöver gå en kurs - hojta till!

Undrens tid är inte förbi - det går att få en lägenhet via Tyresöbostäder, ja det är sant det går...en familjemedlem har fått ett lägenhetserbjudande av dem - yippie!

Nu är det dags att dricka upp kaffet och ta med mina dockor och sjukvårdsväskan , deffen och mig själv och fara till gamla gamla kära Älta
Vi ses kanske där?

Var rädd om nära och kära och gå en utbildning hos Första Hjälpen Älta