onsdag 11 maj 2011

Omvälvande dag

Jösses kors...

Hur mycket mäktar människan med egentligen?
Svåra frågor - man - i vart fall jag orkar med mycket mycket mer än vad jag tror...
Faller inte så himla lätt men idag var det nära!
fick "oväntat besök" och inte av det slaget som Gevaliareklamen , typ
Men jag överlevde det besöket också - men snacka om att man har känselspröten ute, kommer det ens i närheten av ett liknande så rings 112 och jag begär POLISEN utan att tveka, bara så jag gör det klart - och TYDLIGT!

Åh det har hänt massa roliga saker också - blev erbjuden jobb sökte timjobb på ett ställe men blev istället frågad om jag kunde tänka mig att jobba i en annan kommun istället och det lät jättebra så jag tackade ja och ska gå intro nästa vecka -ser fram emot det och jag tror att det kommer vara väldigt lärorikt och intressant jobb samt att sommaren kommer att "gå runt" med timanställningar då det inte är så mycket jobb i Första Hjälpen Älta just sommartid då färre företag köper in utbildningar dessa månader!
Appropå utbildningar - gjorde affärer idag - bra affärer - kommande BRA sammarbete och en så viktig kund!
På söndag ska jag "gå upp i ottan" och åka iväg för att hålla 3 HLR& L-ABC kurser under dagen - utbilda 45 personer som ska jobba på kollo i sommar - så KUL och viktigt!
Dottern kommer och tar hand om vovven så till och med det är fixat :-)
Toppar och dalar eller ska man vända "påt" och skriva dalar och TOPPAR!

Påt, det blev en del påtande i jorden under kvällen - behövde "fly" hemmet och drog till Bauhause och köpte lite blommor mm så i vanlig ordning började det grävas och fixas här på baksidan sent på kvällen - inte som normala människor på DAGTID - näe kl 20:00 då går vi ut här och sätter igång och rycker upp maskrosor och hör och häpna två morötter som var årets första eller med största säkerhet förra årets sista...oranga och jättefina!Lite kul faktiskt!
NORMALT - vad är normal?
När jag gick med vännen till bilen vid 21:40 då - jag då där på kvällen då var en av mina "normala" grannar ute och ryckte upp maskrosor på sin tomt - är DET normalt eller?