måndag 9 maj 2011

Måndag igen...

Helgen...har varit full fart med lite olika aktiviteter!
Vaknade med MIGRÄN tidigt på lördagsmorgonen, men lyckades bota med lite olika knep och mediciner.
Tog en sväng till Centrum där Nattvandrarna -mina goa vänner stod och försökte hitta nya nattvandrare till helgerna här i Tyresö.
Drog sedan till Fornuddens gymnastiksal där jag skulle hålla en Barnolycksfallskurs för några föräldrar.Barnen skulle vara med så därför hyrde dom gympasalen så dom kunde leka hej vilt där inne medans vi hade kurs i omklädningsrummet :-)
Jösses vad många barn det var och hej och hå vilken ljudvolym det är på många barn som har kul tillsammans!
Det var en superkul em och att ha kurs för dessa fantastiska föräldrar - jag hoppas verkligen att ingen av dem behöver använda det dom lärde sig under kursen!
När jag åkte därifrån var jag rätt trött i .... öronen :-)

Satte mig på tomten och solade lite innan jag fick middagsbesök som dessutom fick hjäpa till att laga middagen fläskfile, helstekt med lök och champinjoner samt både söt och vanlig potatis i klyftor i ugn och tomat och saffranssås samt en grönsallad till.
Ja jag erkänner, drack 2 glas rött vin till maten, därefter fick vovven en kvällsprommis och så blev det tv och en film.

Återigen uppvaknande med Migrän (inte vinets fel) men värre idag så det blev att sova bort hela fm.Klev upp vid 13 tiden och försökte kurera mig men lyckades inte helt så det var bara att ge sig av till jobbet på Tyresövallen med huvudvärk :-(
Det är så roligt med dessa hemmamatcher -mycket folk alla är glada, de bårbärare jag har till min hjälp är så trevliga,intresserade och engagerade!
Tyvärr blev det förlust för TFF 1-2 mot Ldb Malmö men det fina vädret kunde vi inte klaga på samt att det vart publikrekord 2820 personer på plats!

Idag har nog varit en "det kommer efter dag" för mig för jag har mått riktigt dåligt - migrän i morse igen samt värk ,värk värk både i nacken och armar händer och även ner i ryggen -såna dagar vill jag sudda ut ur almanackan!
Men det får bli en tidig gå&lägga mig kväll, ikväll och hoppas på en bättre dag imorgon.
Har just läst ut en annorlunda bok : Blodläge av Johan Theorin, den fångade mig från ungefär kapitel 3 och så har jag läst på kvällarna och nu läst ut den!
Jag känner alltid någon form av sorg när jag läser ut en bra bok -vill liksom inte skiljas från figurerna som är med i boken -vill veta mer...
Denna Johan har skrivit två böcker till som jag inte läst * Skumtimmen och * Nattfåk. Jag ska leta reda på dessa två och läsa dem oxå!
Nu ska jag försöka börja på Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
Den känns lite seg att komma igång i, har nu läst 15 sidor lite trögt.

Önskar att i morgon blir en bättre dag och att ni mår gott!