fredag 21 maj 2010

Kvinnor

Har nu sovit gott -tack!
En ny dag tar fart, solen skiner men det är nog lite väderomslag på gång tror jag!

Saker och ting kan vara jobbigt på olika sätt har jag märkt!
Detta är en skitsak egentligen men tar energi!
Fick ett mail där avsändaren eller avsändarna (två kvinnor) börjar med att skriva : jag hörde av ....att du inte ville komma till mötet då vi var där!
Jag har ALDRIG sagt skrivit eller ens tänkt tanken om något sådant!
Detta är så typiskt kvinnligt så jag voumerar nästan, suck!
Man kan ha olika åsikter om saker och ting men från det till att inte ens vilja gå till ett möte för att någon/några är där känns helt galet långt!Speciellt när det är så många andra bra människor på samma ställe som man vill träffa!
Och hon som då sagt detta...när jag ringer upp "flickan" i fråga så har hon inte alls sagt det utan de andra två har missförstått eller läst mellan raderna...
Allt detta påminner mig om när jag var liten och det var tjafs i skolan -den vill inte leka med den, 5-6 åringsnivå på det hela!
Så nu släpper jag detta!

Stora planer för idag!
Nu: tvätta mig under armen - lite deo och mascara kanske -sen träffa Ann och Adam - åka ut till Tyresö slott handelsträdgården och köpa kompostgaller.
Nej jag ska inte bli ekologisk och skapa min egen kompost osv utan jag ska ha gallren till att spärra av på min lilla tomt när jag sår gräs så inte min söta gulliga ulliga vovve trampar runt i jorden och gräsfröerna av flera själ.Jorden gör sig bäst ute innan det blir gräs på den och passar inte in som tassavtryck på mitt golv inne eller som jordhögar i sängen när lilla damen för för sig att bädda upp min säng innan hon lägger sig med huvudet på min kudde och sover. Skäl 2 :gräsfröerna är elaka små rackare, de kan skära in i återigen min gulliga ulliga vovves trampdynor och göra henne riktigt illa skäl 3 : jag vill ha en gräsmatta!

Ska även köpa lite blommor att hänga upp i mina amplar som jag redan hängt upp tomma på altanen och en hel drös med jord till, suck!

Planen för kvällen är att Birgitta och jag ska ta en sväng på stan och äta lite, dricka Champgne och njuta av solen och livet, tjattra som aldrig förr - men det blir inte en sådan karatetillställning som det blev när Kristin och jag gjorde stan för 21 dagar sedan!
Imorgon är det Derby på IP så då måste jag ju vara pigg, fräsch och allert samt ha hjärnan i ett gott skick ifall att någon gör sig illa -vilket sällan händer tack och lov!Några plåster har jag satt på trasiga knän och händer och sårkador på huvuden har oxå hänt men det är nog 2 år sedan nu så skade statistiken är låg!

Det händer saker i mig, förstår och tar in olika saker och har bestämt mig för olika beslut, hur saker och ting samt vissa i min omgivning ska hanteras-bemötas och det gör livet enklare för mig

Var rädd om nära och kära samt alla andra medmänniskor - behandla andra som du själv vill bli bemött

Ha en underbar dag

Kram