lördag 22 maj 2010

Lördagnatt - snart söndag...

Återigen en dag att lägga till historien!

Telefonen ringde kl 11:00 och då fick jag info att mötet innan fotbollen skulle börja 11.30 ... - Bråttom,som vanligt men mer bråttom än vanligt!
Väl nere på IP så var det falskt bud -mötet började 12.15 och det var bara att inse fakta -jag var i tid, jätteläskigt!

Matchen slutade oavgjort men TFF borde ha vunnit!

Hemma igen blev den vovvepromenad samt lite telefonprat med lite vänner -goda vänner!

Åh vad det är skönt att ha en liten tomtplätt att vara hemma ute på...bråkade lite med ogräset och lite små tistlar som letat sig in under staketet!
Astrid fick lite "kompisar" , som ville leka med henne och Astrid -gör ALLT för att få några goda leversnittar, även är kompis med 9 åriga flickor som ropar Astrid sitt , Astrid ligg, Astrid kom, Astrid, Astrid så hon får skvasår i öronen,men men en leversnitt är en leversnitt så då står man ut säger Astrid! :-)

Nu ligger nämnda vovve och snarkar i sängen bredvid mig när jag sitter och skriver!

Just nu har jag djupa funderingar kring detta med vänskap!
Vad innebär vänskap egentligen - givetvis olika för alla människor men rimligtvis borde vänner nära varann som stött och blött,ha någorlunda samma värderingar kring detta vida begrepp, eller?
Det är nog så,tänker jag -att i nöden prövas vännen och flera andra kloka ord som stämmer in på detta ämne!
Något som jag trodde var lämnat i barnsben är när en vän går upp i rök för kärlekens skull och väljer att "tro" på sin syn på mannnen i fråga som i detta fall är en helt annan än vederbörande tror... -Att välja bort Det är svårt att ångra när sanningen sedan famöver går upp som ett "ljus" men vad gör man åt det just nu mer än just -funderar

Var verkligen rädd om dina nära och kära

Ta hand om dig själv oxå

Carina