söndag 4 april 2010

Påskhelg och allt därtill

Oj vad jag ogillar alla helger som ska firas med familjen!
Min lilla pappa får jag alltid komma till när jag vill men idag så skulle han åka till sin särbo dit även jag är välkommen...
Syrran är hos min systerdotter med make och 2 barn i Lund och min andra systerdotter bor i Norge och idag har de varit på Akker Brygga läste jag FB.
Brorsan och hans fru är hemma ute i sin oas där de alltid är när det inte jobbas!
Vi har inte så mycket kontakt vi syskon, tråkigt!
Vi ses på fars dag och ibland någon födelsedag men, men inte så värst mycket mer och det saknar jag mycket!
Jag undrar -kan inte låta bli att tänka hur det skulle varit om inte mamma drabbades av cancer och dog 860812 på min sons 2 årsdag!
Mina egna ungar då?
Dotterna är hos farmor i Mora med sin pappa,S stannar nog där ett tag då hon har sin högerarm i gips efter sin operation för 1½ vecka sedan, efter skadan för ca 2 år sedan på Cheearleadingvurpan.Hon är sjukskriven till mitten på juni och tycker att det är trist så då är farmor ett utmärkt allternativ,hon har värdens bästa,det kan jag lova!
Sonen är ute och flaxar runt i sitt virrvarriga liv så jag vet faktiskt inte var han är nu, han var här en sväng vid 17.30 snåret och berättade att han nu bor hos en kompis som jag i vart fall TYCKER det är bra att han är hos!

Hur har min påsk varit då-jag har hållt mig hemma men idag hade jag besök av en kvinna jag är stödperson för genom patientnämnden.Kul!
Hon hade 3 timmarspermis så vi tog första fikan på altanen i solen-härligt!
Vi har ute på baksidan ganska länge och så blev det lite stressigt med matlagning osv men hon planterade lite blommor åt mig när jag började med maten, jag fick fröer av henne som hon planterade åt mig, de ska gå att sätta ut och de är dessutom perenner så det blev jag jättegladöver!
Vi åt det vanliga, sill ägghalvor och så lax gjord i ugnen och grönsaker till det och inte någon potatis då "hon" har tagit bort kolhydrater i sin kost och det gick alldeles utmärkt så jag får väl kanske smyga in att minska ner på mitt kolhydratätande!
Kollade på Millenium på TV och någon annan film jag följt som är fem delar av och så har jag sovit ända tills 4.20 då det var tvärstopp att somna om så därför satte jag mig i sängen och skriver detta!
Idag,senare spelar damlaget TFF sin första Allsvenska match och vi ska åka med ett gängsuportrar på närmare 200 personer till Stadion där dom möter DIF.Vi åker bussar från Ip dit och hem.Det ska bli väldigt skojigt och spännande att se hur det går för "våra"brudar om nerverna håller och spelet går i det sett som de tränat på!
Fortsättningföljer...

Var rädda om nära kära och alla andra medmänniskor -gå en kurs hos Första Hjälpen Älta
så att du vet vad du ska göra omdet som inte händer ändå -------- händer

Hjärtliga hälsningar

Carina