torsdag 8 april 2010

Torsdagskväll 100408

Ja då är skrivarlusten här igen...

Här händer det grejer hela tiden som vanligt...

Sandra har ju opererat sin höger arm som hon nu har i gips och är "handikappad".
Bjarne och Sandra åkt e ju upp till Mora och Sandra är ju kvar där och blir ompyslad av farmor!

Sonen bor inte här längre och det känns konstigt och oron är ständigt över mig
Men jag måste släppa oron annar tar jag ner mig själv och det hjälper ju inte någon i min omgivnng!

Sist jag skrev så trodde jag att det var Allsvensk premiär för TFF men jag som alltid är ute i sista sekunden var verkligen i tid vid simhallen där bussen skulle gå 12.30 på måndagen, INTE söndagen som jag stod där och undrade var alla var!Det STOG en buss där så helt dumt var det inte!
Måndagen var superkul, vi samlades massa Tyrsöborgammal som ung och så vi mittimellan så klart och åkte 2 hyrda bussar till matchen som vart flyttad till Östermalms IP.
Vi hade alla gulröda Tyresöhalsdukar,gula flaggor och stora fanor med oss.
Den ena läktaren fylldes av TFF,s suportrar och det var en magnifikkänsla!
När första måletgjordes av TFFs nya tjej som jag inte kan namnet påjust nu ,då,dåblev helt plötsligt hela idrottsplatsen mer rosskimrande och klacken hördes över Ip och långt runt om:-)
Redan på plats så såg vi att Svt filmade upp mot oss alla tillresta Tyresöhejjarklackare,och i sporten sedan på kvällen visade dom dessa bilder och pratade gott om oss :-)
Såklart bann TFF med 0-2, jag hade tippat 2-1 men huvudsaken att dom vann!
På lördagden 10 prilkl 14.00 ärdet dags igen men då spelar TFF sin hemma match på Kanalplan då vår egen plan inte är färdig förens till 24 april!

Igår masade jag mig iväg och tränade pågymmet,gickpå gångbandet i 30 minuter och tränade rygg,ben och mage sedan och detärsååååkul bra att vara i miljön!
Hoppade över att simma igår men efter jag tränat klart ringde jag Birgitta så vi tog med Astrid och gick ut och gick säkert en timme, vi såg föresten blåsippor, de första jag sett ivår

Idag kom baksidan av träningen,kom inte upp ur sängen-ont ont ont men jag ska inte ge mig , jag ska träna igen även om det innebär en sovdag efter träning, då får jag planera in det i livet helt enkelt.

Var rädda omera nära ,kära och andra medmänniskor - gå en kurs hos Första Hjälpen Älta så att DU kan rädda liv

Hjärtliga hälsningar

Carina