måndag 1 augusti 2011

Färdsätt

Sitter nu på tåget på väg till Falun -just nu står vi still i Borlänge...
Jag gillar verkligen att åka tåg...men att åka tunnelbana och buss hemma, det går bara bort helt enkelt, jag undrar varför, suck!
Kan till och med skippa att gå ut en kväll för att jag inte gillar/orkar bussturen in - för hem blir det ofrånkommligt taxi...
Det är så skönt att sitta här på tåget -äta en god räksmörgås och dricka lite vitt vin, Insolia -Italienskt från Sicilien...
Sicilien -dit vill jag åka, tror att det är fantastiskt vackert där och trevliga människor som bor där och gillar turister, vad tror ni?
Någon som varit på ön?

Jag har jobbat som en galning nu en tid och är rejält trött -ska bli skönt att "bara vara" i fem dagar -fattar ni, hemifrån i FEM dagar!
Dottern tar hand om hus och djur och får kanske lite sällskap av sin storebror som tittar in hemma lite nu och då - nykter...
Det är inget ont som inte har något gott med sig - så har det nu varit sedan motorcykelolyckan 27/6...
Jag håller tummarna...

På onsdag bär det upp till Jörgen och Carina i Orsa -då ska vi som vi brukar där äta gott, dricka vin och så gå ner på stan och Orsayran -GÅ ner...
Allvarligt,funderar på varför jag bor i Stockholm - jag är nog mer en på "landet" kvinna, skulle ha fler djur om jag bodde så att jag kunde ha höns en minigris, kaniner i uteburar och så skulle jag verkligen vilja ha en papegoja...
Näe nu börjar jag närma mig Falun så det är bäst att plocka ihop datorn och dricka upp vinet...

Var rädd om nära och kära -gå en utbildning som lär dig rädda liv-hos Förstaq Hjälpen Älta