fredag 3 juni 2011

Sommar och sol

Då har det snart gått en vecka sedan ÄltaFestivalen gick av stapeln...
För min del blev det en lugn dag och kväll med endast 4 fall att plåstra om och det är ju så bra när jag är "arbetslös" men finns där om ifall att!
Temat för årets fetival var vänskap och lägger in en fin bild där man ser att det kommer fram...
Kan man inte helt själv så är det klart att någon hjälper en...
Detta var i barnens rutschbana på eftermiddagen, den var väldigt populär att åka i! :-)

Vid 17 tiden packade de flesta ihop sina bord och så blev allt mer koncentrerat runt scenen och banden som spelade där!
En rolig upptäckt var att en av mina grannar i huset bredvid spelar i samma band som Putte på fritidsgården och dom var JÄKLIGT bra
The Chapsticks är namnet , värt att lägga på minnet...
På kvällen så stod jag med några olika fritidsledare vid ingången och alla som kom in fick blåsa eftersom det är en drogfri tillställning.
När första personen blåste rött blev jag lite paff - varför går man på ett ungdomsarrangemang som är drogfritt när man har druckit?
Värre är att några föräldrar ändå skulle diskutera att det var galet att de inte fick komma in - de är ju vuxna...
Hur tänkte hon där då , undrar jag stillsamt!
Förebilder - hört talas om -nähää inte det, jag hajjar...
En kvinna i mycket mogen ålder som känner mig och är arg på mig av olika anledningar blev FÖRNÄRMAD när jag bad henne blåsa -förklarade även att alla måste blåsa även artister och ibland även personalen som går ut och in men - Hon vände tjurigt bort huvudet och mumlade några ord som inte ska reccenceras här - GAMLA TANTEN - ger mig faan på att hon hade tutat vin där hemma i sin + 55 bostad rätt över gatan!
Om man har rent mjöl i påsen är det väl inget att göra en sak av???
Att sedan i 1½ timme stå tvärs över gatan och stirra på mig gör inte saken bättre...och - kärringen har även mage att ifråga sätta om jag som har missbruk i min familj verkligen kan stå där och se till att ungdomarna inte druckit!
Destostörre nytta med att just jag står där -vanan att se på ungdomar olika tillstånd samt att just jag eftersom jag har en son som missbrukar verkligen tar avstånd från detta med att unga ska börja med alkohol eller droger!
När man själv har en dotter som inte är helt "riktig" så kanske man inte ska stå och fälla kommentarer om andra och deras liv - Du -tanten, är oxå mamma till en missbrukare och notorisk lögnare samt tjuv!
Rensa i ditt egna led innan du kritiserar mig!
Eller helt enkelt HÅLL KÄFTEN!
Jag förnekar inte vad min son gör men det betyder inte att jag godkänner det - TVÄRTOM - jag tar bestämt avstånd från droger kriminalitet och lögner samt ditt sätt att leva och bristen du har som mamma - ditt barn är ju så sjuk -visserligen gått i behandling men ändå så sjuk och det har hon nog fått i genen från Dig!
Jag stöttar och älskar mina barn i vått och torrt och finns alltid alltid för dom men jag tar bestämt avstånd från min sons sätt att leva just nu men vi , vi är åtminstonde helt ärliga med varann i min familj!
Fy tusan -Du är botten av bottenskrapet på delad plats med din dotter!

I måndags var jag iväg på sjukgympa, fick cykla och göra EN övning i gymmet och sedan cykla igen...puh!
Blir så ledsen när jag blir så dålig efter en sådan liten liten ansträngning men min nacke vill verkligen inte sammarbeta med mig och den hör inte vad sjukgymnasten säger - att träning ska bli smärtlindring! Faan oxå - jag VILL ,VILL , VILL träna - men jag har inte gett upp- pån igen bara...

VAd är livskvalite?
Jag funderar och tänker -tänker och funderar mycket...
Här kommer en liten bild på vad jag kommit fram till somär viktigt i mitt liv för livskvalité

Utsikt från mitt berg några minuter utanför mitt hem och så en bild på vovven vid sjön som är så vacker!
Både hon och sjön såklart...

Härom kvällen var jag inne hos en kund i stan som jag har haft i typ 10 år och då hållt barnolycksfallskurser för deras personal de hyr ut till barnomsorg och skolor!
Åh det var så kul att komma tillbaks till Stjärnpoolen och kursa - dom har utan överdrift det allra godaste fikat med härliga tillbehör färska mackor med MÅNGA olika pålägg...
Justina och Magdalena har jag saknat mycket - vi har inte haft kurs på ett år men - nu köööör vi , ska dit på onsdag kväll igen!
På tisdag och torsdag ska jag till Stockholms tingsrätt utan klump i magen som anhörig... :-)
Då är det dags att köra repetitions utbildning för den DUKTIGA personalen där både i HjärtLungräddning samt med Hjärtstartaren de köpte in av mig förra året -Hejja Stockholms Tingsrätt - hoppas fler följer i era fotspår - Köper in livsviktig utbildning av Första Hjälpen Älta