torsdag 14 april 2011

Resa - både inre och yttre...

Snart ska jag ta några dagars välbehövlig time out och fara till den härliga ön Gotland!
Ska där träffa underbara Pia och bara vara - Astrid och jag ska gå på stranden när hon jobbar några timmar!
Längtar...
Tänk , mitten på maj i Visby - underbart hoppas solen skiner alla dagarna jag är där!
Därefter blir det båtresa till Oskarshamn eller Öland istället för Nynäshamn och Madde får en bil lastad med Mig och Astrid som svänger in i Nybro på Harby -gården heter så!
Där ska jag titta på en taxvalp som nog är mer året nu och en människovalp som nu är 2 månader :-)

Tänk att den lilla tjejen jag för några år sedan var kontaktperson åt nu har blivit mamma och har sin lilla familj med sambo bebis och en vovve (inte taxen)där i Nybro -helt helt fantastiskt!
Det ger mig hopp - hopp om att det faktiskt går att förändra sitt liv och beteende om man har en stark drivkraft åt det hållet samt får lite eller en hel drös med bra inputs av vanliga medmänniskor runt ikring sig!
Tack lilla - nu vuxna kvinna, fantastiska du för att du har ditt fina liv nu till skillnad mot när vi möttes - du ger och ger när jag pendlar mellan hopp och mest förtvivlan!

Nu vill jag att det ska vara maj så jag får susa iväg till båten och mitt andningshål...kan ju göra lite affärer och jobba därifrån oxå som tur är

Lär dig rädda liv -gå en utbildning hos Första Hjälpen Älta