fredag 22 april 2011

Dikt skriven av fantastiska Ninni innan hon sa upp platoniska vännskapen med drogen!

Jag är en sån du inte vill

se

Som absolut inte får dig

att le...

Knarket har tagit mig i

sin makt

Nergången går i snabb

takt...

Bara du själv kan

sluta

Att ta denna spruta ...


Om du inte tar den

hjälp du får

Lever du inte i många

år...

Att mista allt jag haft

tar lång tid tillbaks

Att hitta kraft...

För att hitta upp igen



Måste jag vara stark

för att nå...

Och den vägen ska

GÅ...

Av Ninni Meijer / Nedskrivet av Carina Högberg

Nu har Ninni varit drogfri i 5 månader - bor i en egen försöks lägenhet innan hon får flytta till en riktig bostad!
Går och lämnar prover flera gånger i veckan och fixar sitt liv -har en så fin liten bostad, har målat så fina tavlor - inrett fantastiskt -jag är så imponerad -det GÅR att bryta ett destruktivt beteende - så skönt och upplyftande för mig att se - jag hoppas verkligen att fler i min omgivning kommer att göra det samma!

Hoppas att jag kan få lite inredningshjälp av bruden som har styrka och så GOD smak...




Jag håller alla tummarna att styrkan finns kvar att fortsätta det braiga livet som nu påbörjats!

Stor kram till Dig Ninni och vi kommer fixa diktsamlingen framöver...eller hur! :-)