måndag 28 mars 2011

Vår -snö?????

Såg en snödroppe i fredags
Köpte glass och tvättade bilen samma dag
Snön smälter på tomten och med det kommer det upp en hel del "högar" från min kära vovve - snart ut och plocka upp allt skit...
Vårtecken för mig - vad är vårtecken för dig?
Natten till idag ställde vi fram klockan en timme - även det ett vårtecken, men vad katten tänker nog mina katter och jag
Det SNÖAR ute - jag vill inte...
Värme och vår nu, nu ,nu!
Var ute på handelsträdgården i fredags och bara vill börja med planeringen av min STORA stora tomt...
Ja ja, jag får väl ge mig till tåls då, suck!

Fredagen blev en skön kväll med filmerna men även sonen hamma i lugn och ro = lugn mor!
Snart väntar ett fängelsestraff för sonen och då - då är jag på något konstigt vis lugn, lugn för jag vet att min finaste gosse äter , sover , tränar och ser på tv och inte är ute och "grejjar" med allt möjligt kvällar nätter och även ljusa dagar!
Kanske kanske kan livet bli lite mer lugnt nu efter denna vända i ett av Sveriges fängelse - drogfria fängelse får jag hoppas!
Ingen anar hur det är - hur det är att ständigt vara orolig -dygnet runt och som jag levde förut inte våga stänga av mobiltelefonen för TÄNK om det händer något - när en bil stannade utanför i närheten av mig så vaknade jag jämt med ett ryck och tänkte - nu kommer polisen - de kommer säga att mitt barn är död - KATASTROFkänsla
Det går inte att förstå hur man som mor tänker och känner kring sina barn i olika situationer - ingen har ju varit i min eller din sits!
På helgen när jag var iväg med FMN = Föräldraföreningen mot Narkotika så träffade jag ju några andra mödrar - konstigt men det var bara mammor där...
Jag har kontakt med två av mammorna och en av dem höll precis på att äntligen efter stor möda fått in sin son på behandlingshem men när jag ringde henne för någon månad sedan hade han dragit därifrån :-(
Idag fick jag sms från min vän - hon är rejält under isen och livet är kaos!
Ska ringa henne imorgon, på något konstigt sätt så kan man ju lyssna på varandra och få styrka i det!
att jag finns för henne och lyssnar kan betyda oerhört mycket för vi har någorlunda lika saker i bagaget trots att varje persons sits ser olika ut!
ringa ska jag i vart fall...

I morgon -suck , pust stön
Ja jag ska på möte med försäkringskassan
Vi ska tala om min arbetsförmåga
Jag är sjukskriven deltid en månad till och nu ska myndigheten f-kassan komma in och se om man kan öka in arbetsförmåga med några åtgärder
Ja - dom kanske har kommit på lösningen -whiplashsmärta botas av försäkringskassan
Jieppiiiiiii - ingen blir lyckligare än jag!

Åhhh vad jag inte vill sitta på ett möte med försäkringskassans Matthias imorgon em - Gud hjälp mig nu då!

På tisdag är det en lite roligare dag - 2 utbildningar , en HLR och en D-HLR det är en advokatbyrå som jag utbildat i flera år och de har köpt in en Hjärtstartare för några år sedan!

Efter den utbildningen ska jag träffa dottern och fixa gymkort till henne -mamma betalar :-)

Pappa betalar - min snälla pappa sa idag att jag ska titta på mitt personkonto - där hade han satt in lite kosing!
Jag har inte tittat ännu men tack snälla pappa...

Fasiken vad det snöar -jag vill inte juh!

I lördags kväll arbetade jag mitt första egna pass på hemtjänsten i Haninge :-)
Åh vilket kalasjobb - passar mig perfekt
Åka runt i en Toyota till olika ääldre eller handikappade personer och prata en stund -kolla att de fått i sig mat -koka kaffe hos någon , ta av några stödstrumpor, en "gubbe" satt jag och pratade med och gud vad det är spännande att lyssna på äldre människor, de har så mycket att berätta - me like!

Imorgon kväll är det BUGG igen - så kul men inte katten har jag övat något denna vecka heller, suck!
Tur att vi inte är på den nivån ännu att det måste tragglas in om och om igen - jag hängde med lätt förra veckan...
den 9 april är det Bugg kväll på medborgarnas hus i Hägersten - kanske ska man gå dit och dansa - nykter...

Då så -kanske dags att stänga ner datorn och läsa en bok istället så sömnen kommer smygande..
boktips någon?

Var rädd om de du har kärt -gå en utbildning hos Första Hjälpen Älta