söndag 13 mars 2011

Söndasmorgon

Då har vi kommit tillhelgens sista dag!
dag ska jag på 80 årskalas,det är min pappas särbo sedan många år (typ 14 år)Valborg som vi ska fira ute i Bollstanäs Upplands-Väsvy
Detär lite svårt tycker jag ör någnogon fyller så vill jag gärna ge något gemontänkt och personligt men Valborg vill absolut inte ha några pressenter -inte något att ställa i bokhyllan ,det har honså mycket och vi får inte koma med massa blommor till hennesom det är jobbigt att ta hem från resturangen osv.
MEN -jag har en idé som jag tror blir bra!

Igår var det fotbollpå Vallen Damerna TFFspelade mot Aik som åkte ur allsvenskan sist!
Jag är ingen hejjare på fotboll med det såg tungt ut ett tag tyckte jag Aik gick i ledning med 0-1, men sedan rasslade det både 1an 2an och 3an i aik,s mål.
Efter matchen åkte jag till Älta och hämtade hem Astrid -fick en fika inna och så sällskap till Bauhouse där,jag köpte bets till mina möbler i vardagsrummet -där ska jag nu satsa på att göra om ,måla väggarna svagt svagt grå -nästan vitt och ha en fondtapet -göra mina ljusa trämöbler betsade i svart -det såg jättefint ut på träet men hjälp -jag kan ju inte själv :-(
Jag får göra en sån bjuda hem vännerna på jobbhelg -med massor av mat och när jobbet är klart en fest med mat och dryck,vad tror ni om det,skule det fungera?
Vi får se hur jag ska lösa detta bekymmer...

Var rädd om nära och kära -gå en utbildning hos FÖrsta hjälpen Älta