lördag 26 mars 2011

Allt och inget samt lite bilder...

Lördag förmiddag -I går blev det sent innan jag somnade , närmare bestämt fram emot fem snåret i morse!
Jag kommer att vara trött i kväll på mitt nya timjobb -hemtjänsten i Haninge

Jag fick midddagsbesök och sällis igår kväll och sälliset som la sig samtidigt som mig men somnade före ligger ff och snarkar... :-)

Astrid gillar när vi har besök hon och jag -blir så jädrans skönt kliad på magen... :-)


Middagsbordet var dukat för tre men sonen sov över middagen, suck -när man har gjort sig till -men glad att ha honom hemma såklart!
Så tallriken fick stå och vänta brevid de nyinköpta ljusen -2 olika lila nyanser fick blandas med dem som fanns tidigare på köksbordet!

Igår så åkte vi ut till Tyresö Handelsträdgård vid slottet!
även fast säsongen inte kommit igång ännu är det ett av mina favoritställen!
Trevlig personal -ägare,växter med hög kvalité och inte skyhöga priser -bättre kan det inte bli -jo föresten -där finns något som ligger mig varmt om hjärtat!
2 stora stora kaniner och så har dem en STOR bur med 2 nymfparakiter och någon annan lite grön sak som sjöng så vackert igår!Där finns oxå mega stora kissen Billbo som kom fram och var så social -han är större än min Puma här hemma som jag tycker är maffig!

Det blev inget storköp igår även fast det var lockande att köpa hem 10 penséer redan nu , istället blev det en blomma som heter något med plätter och hänger och klättar med sina rankor med de små plättarna på och så blev det en ÄLG!
I mitt första äktenskap med dotterns far så hade vi en Älgbräknen som blev hur stor som helst och vi kallade den Älgen -bladen ser ut som älg horn och hänger liksom ner



Platsen att hänga på fick bli det ena vardagsrumsfönstret ut mot altanen och den fick hänga långt ner så man ser den ordentligt med de häftiga hornen -jag menar bladen

Vi hyrde också TVÅ filmer trots Lets Dance final!
Givetvis kollade vi finalen och jag var ambivialent flera gånger under programmet Frank - ja han ska vinna , Nej Jessica blir det och jag ändrade mig varje gång de olika paren dansade!
Jessicas bugg gillar jag skarpt -vilken glädje -vilken danskavaler som kan föra henne hur som helt -det strålade om dom två!
Jag tycker att Jessica och Kristjans vinst var precis rätt och Frank och Charlotte så klart så bra dom med så det borde nästan ha blivit två segrare men det gick ju inte!

Filmkväll/natt
Cornelis Åh jag bara säger till dig som inte sett den -ila iväg och hyr den idag...
Jag har alltid sagt :Näe jag gillar inte hans musik -visor -texter men jag lägger mig platt och erkänner att han var ett geni utan dess like!
Och så sorgligt att han fick kämpa så hårt -inne i Cornelis fanns det ett STORT stort hjärta trots struligheten som han levde med!

Film nummer två stoppades i dvdn ganska sent och det var en film jag sett på bio men som vanligt inte kom ihåg riktigt...
Hämden -Susanne Bier
då jag såg den på bio tyckte jag inte att den var bra sa en vän till mig att jag hade sagt men i natt -ÅHHHHH vilken film, vilka känslor vilken tragisk berättelse men så fångande!

Jag får nog lägga till dessa två filmer som favoritfilmer i "om Carina"

Det kanske är så - att film inte ska ses på bio utan hemma i soffan!

Nu doftar det kaffe i från köket och om drygt en timme är det dags att ge sig iväg mot jobbandet och det ska bli kul - råkar veta att två av dem som också jobbar ikväll är stjärnor och supertrevliga så det blir en bra kväll -helt säkert!

Var rädd om nära och kära -lär dig rädda liv hos Första Hjälpen Älta