onsdag 9 februari 2011

Teknik....

Onsdag 9 februari 2011

Då har en dag till nästan blivit kväll!
Jag håller på här hemma och försöker få lite ordning i min klädkammare där jag ska in med mina HjärtLungräddningsdockor och tillbehör i företaget så det blir att tänka om lite i boendet!
Men nu när jag ÄNTLIGEN tagit tag i det så fixar jag på...

Hörrni , är det bara jag som inte har tumme med nya mobiltelefoner?
Min fd fd krånglade som attan -det var en ny flaschig modell som gjorde som den ville och jag bytte 4 gånger!
Till slut tog dottern med mig till Centrum och gick in och sa :min mamma ska ha en ENKEL telefon som går att sms-mms och fota lite med!
Jag fick en traktor som funkar super-superbra men har dåligt bildminne osv.
För snart en månad sedan blev jag lite inlurad av en säljare i samma centrum och VIPS hade jag både en ny telefon med toutch någonting och ETT nytt abbonemang som bara skulle kosta mig 249 kronor per månad!
Tjenare -räkningen kom och där var till lägg på den och den tjänsten och så och så!
Betydligt dyrare månadspeng!!!!! :-(
Jag får skylla mig själv -jag läste inte igenom ordenligt utan lyssnade på denna unge man och så började jag inte att använda telefonen förens efter dryga 2 veckor för det kändes så krångligt!
Och vad händer idag, jo den ringer men ringer inte - alltså jag har inställt på att den ska ringa så som den gjorde igår, hög signal på men det bara fungerar inte - över natten har "något" hänt!
Hur jag än ställde in och kollade allt med signaler osv så går det inte att få telefonen att ringa -den blinkar och det står så fint vem som ringer -men vem sitter och stirrar på sin telefon hela tiden?!
Dessutom när jag talade i telefon så bröts samtalet och sedan stod det :endast nödsamtal!
Visst är det bra med den nya tekniken?
Nu till det som nästan känns oövervinnligt - JAG måste ta mig ner till Centrum och prata med säljaren igen och PUH, jag orkar inte...
Det enda jag vill är att min telefon ska ringa om du ringer till mig -inte bara blinka på alla profilinställningar, är det förmycket krav på en fiffig dyr telefon?

Var rädd om nära och kära -gå en utbildning hos Första Hjälpen Älta