tisdag 8 februari 2011

Livets sidor...

Tisdag 8 februari 2011

Idag skulle min mamma ha fyllt 76 år -hon blev 52

Sen jag skrev sist har det hänt otroligt mycket -det har varit jul -nyår och det har gått en månad och en vecka på 2011

Den 23 december hände det som vi inte tror händer  Sonens pappa som redan var på sjukhus efter sina 2 proppar i hjärnan och hade vaknat - drabbades av ett HJÄRTSTOPP som varade i 15 minuter innan de fick hans hjärta att slå av sig själv igen -givetvis gjorde sjukvårdspersonalen allt de kunde hela tiden men ändå -man TROR ju att man drabbas inte av hjärtstopp när man är 47 år och 2 veckor gammal, har 3 barn 26, 20 och 16 år samt en sambo och hennes son 14 år -MITT I LIVET liksom

         Dottern har bakat den fina och GODA tårtan...och jag tog bilden 10-12-08


Jag är så stolt över min son som har tagit sådant ansvar nu när hans pappa blev sjuk -varit bra för sina syskon -varit ett stöd för pappans sambo, hållt sig drog fri -kämpat med sina egna känslor och gjort det så bra!
Haft det jobbigt, "en person" han träffar som ställt orimliga krav men han valde sina syskon och sin pappa länge länge innan han tappade fokus och ork!


Det blev en kaosrunda till här i Januari men nu verkar det lugna sig med allt igen och han har tagit upp relationen med sina syskon , de går på långpromenader och talar om viktiga beslut - ber mig om hjälp att skriva ihop viktiga papper efter deras önskan om vad som ska stå i det, de skriver under åker och lämnar på rätt ställen -sonen kontaktar läkaren själv, går med pappans sambo på vårdmöten,åker och lämnar vinterjackor mm.

I helgen var jag och syskonens mamma på sjukhuset och hälsade på våra barns pappa.
Han verkade känna igen oss båda två men man vet ju inte, han försökte få fram ljud och tittade och tittade...

Nu väntas det på att få komma till ett annat boende här i Tyresö.
Det blir bra -lättare för barnen att komma till sin pappa -bra!


Gör era anhöra en tjänst - skriv er någonstans hur just du skulle vilja ha det om ifall att det som aldrig händer ändå händer -det underlättar ofantligt -tro mig jag vet....


Var rädd om nära och kära - gå en livsviktig utbildning hos Första Hjälpen Älta

Carina