torsdag 16 december 2010

Yrkesval - vad avgör?

Blev nyss uppringd av en säljare (inget ovanligt) som jag haft affärer med vid 2 tillfällen tidigare.
Nu har jag dock i mitt utvecklingssamtal med mig själv bestämt och noga övervägt var och hur jag ska synas och givetvis inte just där denna säljare har sittt hjärta...
Förra gången vi talade så var det ett drygt timslångt samtal , mycket mycket trevligt och så började givetvis detta också! :-)
MEN oj vad tonen ändrades hos honom när jag talade om mitt beslut, och det gjorde jag i början av samtalet för att inte sitta och "jiddra" bort hans tid- givetvis blev det prissänkningar och olika alternativ och övertalning men jag har som sagt noga övervägt mitt beslut och stod fast vid det och då blev det så surt så räven skulle backa till och med...
Åh vad jobbigt det måste vara att ha ett sådant yrke där humöret står och faller med om det blir affär eller inte!
Vad gör att vi väljer våra yrkesval här i livet, har du någon idé?

Var rädd om nära och kära  - gå en utbildning hos Första Hjälpen Älta
Det kan vara skillnaden mellan liv och död

Carina