torsdag 16 december 2010

Tillbaks till livet - på olika sätt, om , om , om...

Idag är det torsdag och snön faller i ett nollgradigt Tyresö!
Det har varit omtumlande i livet den senaste tiden på gott och ont...
Mitt humör , min glädje och mina tankar har varit låga en tid
Då sonens far drabbades av sina hjärninfarkter så ställdes saker och ting på sin spets!
Vi alla runt om både nära och i "perferin" skakades om ordentligt och är delvis skakiga fortfarande även om läget har stabiliserats och det sakta går mot att väckning från sövningen och läget fortfarande är bättre än förra veckan.
Hur blir livet nu?
Har du tänkt någongång i termerna vad händer om...
Jag har tänkt så och i min familj har vi exempelvis talat med varann om hur vi ställer oss och tänker om någon av oss skulle hamna i koma och förklaras hjärndöd - donera eller inte donera
Gud hjälpe att vi aldrig hamnar i den situationen men om...
Om inte "om" fanns...

Förändringar i livet - oj vad saker och ting förändras nu när jag inte har mina älskade ungar hemma vid så där varje dag!
Detta med dagar och ex Lucia det är inte lika solklart att bli påmind om längre och hjälp nästa vecka är det JULAFTON
Jag måste erkänna att jag är inte så i julstämmning men , nu när jag börjar skriva och tänka så känns det ändå lite jul, har ju faktiskt köpt en julklapp, och har tankar och planer på de andra, men det blir inga stora högar under vår gran..

Carina