torsdag 25 november 2010

Vinter och snö...

Då är den här...vintern och allt snökaos!
Tänk varje år samma sak och alla klagar!

Sonen har  i vart fall fått nytta av snön -ska jobba som snöskottare och är det inte snö så är det röjning i skogen...kalasbra -hoppas det håller i sig!

Felaktigt rykte -Har idag fått höra att jag tydligen inte sa upp mig själv från mitt förra arbete utan jag fick sparken!
Konstigt -inget avgångsvederlag och här sitter jag med min egna uppsägning i handen där det tydligt& klart står med Mari -Lous handstil att uppsägningen är på egen begäran...
Tråkigt hur rykten kan komma och OJ vad det förstör för andra inte bara för mig utan även tredje man  i detta fall!
Tur det finns underbara anhöriga som stöttar!
Loppis,- i söndags var jag, Birgitta och hennes dotter Sandra på försäljarstråt i Vårberg.



Loppis,- i söndags var jag, Birgitta och hennes dotter Sandra på försäljarstråt i Vårberg.





Vi hade varsitt bord som vi lassade upp våra saker vi sparat på oss under åren och inte behöver längre.
Det är förvånansvärt hur folk handlar -tänker och inte tänker
Det blev i vart fall några hundringar på pluskontot för oss alla tre men denna gången var det sämre med både folk och vinst än de andra gångerna jag varit med mina saker på loppmarknad.
Summa: plus i plånboken , några saker utburna direkt i conteinern på plats men en del kartonger hemburna med sånt jag bara inte KAN slänga...typiskt mig och så gnäller jag nu att : det är så rörigt hos mig!
I samband med loppisen drog jag ut kartonger mm från min klädkammare, hittade mina gamla fotoalbum med kort när barnen var små och när JAG var liten.Väldigt gamla kort med andra ord...
Tittade lite i den kartongen nu ikväll och hittade mamma och pappas bröllopsfoto, där dom var väldigt unga!
Oj vad jag ser att både Joakim och Sandra är lika sin morfar och jag är lik min mor!
VAd jag önskar att mamma hade fått vara kvar i livet - förbannade cigaretter och sjukdomen Cancer :-(

Fritid - I fredags var jag ute på krogen och dansade.
Var med bästa Åsa och så två av hennes kompisar och en av deras kompis så vi var fem glada brudar som gick på Golden Hits.
De fyra hittade upp längst upp i 80 talsbaren och jag var med där en stund men sedan hittade jag mellanplanet där musiken passade mig bättre :-)
Var ute länge igen, på hemvägen tog vi en taxi till Slussen, Alex jobbade som entrevärd på Mc Donals och så var en annan vän där så vi landade där innan vi sedan fick bilskjuts hem!
För några veckor sedan var jag och Åsa ute en torsdag och då ramlade jag hem så sent som 4.30 efter morgon - DN, superglad!

 -Nu har jag börjat tycka att det är kul att gå på "lokal" och partajja igen, men oj vad det är många som tror att gräset är grönare på andra sidan, de sitter med sin ring eller visar foto på barnen och föreslår helt andra saker i nästa mening!
Var finns det forna  - och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt???
Är det alla tekniska hjälpmedel, dator, mail ,sms osv som gör att "tillfället gör tjuven"
Vad tror du?
Jag förvånas hur det är men jag är ju blåögd oxå...

Jobbet - jag har haft en hel del kurser sedan jag skrev sist här, roligt, oj vad jag gillar att jobba med mina kurser
Har haft D-HLR kurser , 2 stycken dit där jag sålt en Hjärtstartare innan, så nu känns det bättre att de alla gått en utbildning
Häromdagen var jag i en skola och träffade lärare och höll HLR utbildning för - ska dit igen nästa vecka för andra halvan av gruppen, är lärare för lärare liksom...
I morgon ska jag arbeta åt kollegan, hålla HLR kurs men inte i Första Hjälpen Ältas namn men på kvällen sedan då är det kurs i FHÄ namn, en trogen kund är det dags för igen både imorgon samt även dom nästa vecka!
Några nyanställningar samt dags att fräscha upp minnet igen.
Praktisk övning -tryckförband på barnbarnet läggs av Bee
Hemsidan - nu har jag äntligen tagit mig i kragen och sagt upp mitt webbhotell och talat med Robin - här i Tyresö som ska ta hand om min sida framöver, det är han och hans kompis som har företag och de är tyresöföretagare och jag tycker att vi ska "hålla ihop" och så har jag sett vad de har för referenser och jag gillar de som de gör.
Nu så måste man försöka att vara uppdaterad på sin sida -inte göra som jag gjort med bloggen - tappa sugen utan där gäller det att hänga i  -nyheter - tips osv osv för att hänga med i allt vad de stora företagen kan göra som inte lilla Första Hjälpen Älta har råd eller kan göra.

Smärta - förra veckan var jag hos min smärtläkare för att kika på provsvar samt alla undersökningar de gjort på mig.
Jobbigt bara det att ta sig dit och fladder och oro i magen inför vad jag skulle få höra.
Lång historia kort - jag hade inte varit på Sofia hemmet och tagit prover utan gått till min egen vårdcentral ,. hade frågat på smärtkliniken innan och fått ok.
Men när jag kom till läkaren fick jag skäll och blev så illa behandlad så det var riktigt hemskt.
Jag sa faktiskt ifrån, att nu kände jag mig illa behandlad och det vill jag inte
Doktorn bad mig om ursäkt, faktiskt flera gånger och sa sedan innan jag gick därifrån att han hade betett sig oproffsigt och ursäkten kom rakt ifrån hjärtat
Resultaten - nej dom var inte roliga alls :-( tvärtom...tårarna trillar bara jag tänker på det.
Det blev en remiss till vårdcentralen med råd och lite gullig var doktorn han avslutade remissen något annorlunda : en tapper och skör asfaltsblomma som ....
Är det så Jag - en asfaltsblomma  ????????

Var rädd om nära och kära - gå en utbildning - lär dig rädda liv



Carina