fredag 1 oktober 2010

Snart lördag

Oj, vissa dagar bara går av farten...

Idag har jag haft en dålig dag och tillbringat den i sängen :-(
Ibland säger folk åhhh vad skönt så vill jag oxå ha det - OKEY , jag byter gärna gärna bort min onda nacke, armar händer mm med dig!

Har verkigen inte gjort något vettigt idag, inte något!

Läser nu en ny bok som jag lånat på bokaffären i Centrum genom  -Läslustan  Jag betalade ca 350 kronor och får då byta böcker från en hylla de har som låneböcker, superbra.Detta gäller ett år.
Dessutom kan jag göra det i Kalmar om jag åker dit - detta finns över hela Sverige man ska bara ha med sitt läslustankort...
Tycker att detta passar mig som annars köper böcker och inte väntar tills det blir pocket.Sen står de här hemma i bokhyllan och så säljer jag av dom skamligt billigt när jag står på en loppis,typ var 5:e år...

Jag och en "jobbarkompis" på nu mer mitt fd jobb på gruppboendet vi talade om att starta en bokcirkel men vi kom aldrig till skott! :-(
Jag behöver lära mig att läsa andra typer av böcker än kriminalromaner...
Ja min nya bok då... en kriminalroman -Denise Rudberg är författaren och hon har tidigare skrivit en annan typ av böcker som jag läst och gillat.

Igår kväll ringde hemtelefonen - brukar mest vara familjen som ringer på den men nu var det en person - anhörig till en person där jag arbetade tidigare.
Personen hade igår av en vikarie fått veta att jag slutat och ville prata med mig och var så ledsen att jag slutat och fasiken vad jag saknar de som bor där och jag arbetade med...
Men alla konstiga regler den arbetsplatsen har tex att man inte får komma och fika med jobbarkompisarna på en ledig dag mm regler och konstigheter -gjorde att jag kunde bara inte jobba kvar med en chef som har så olik syn på VAD vård och omsorg är mot vad jag har för tankar om det.

Idag är all min skrivlust helt borta -hoppas att den återkommer...

Så var rädd om nära och kära -utbilda dig i HLR hos Första Hjälpen Älta