fredag 29 oktober 2010

Rådmansö

Snart har det gått en månad sedan jag skrev sist...
Då mitt förra jobb gick in och läste, skickade min blogg till en bolagsjurist mm så tappade jag min skrivlust...
Men nu jobbar jag bara för mig själv och Första Hjälpen Älta :-)
För drygt en vecka sedan blev jag uppringd av en kvinna - mamma -anhörig som undrade om jag kunde tänka mig att gå til Globen och titta -lyssna på Mamma Mia med hennes son som ÄLSKAR Mamma Mia...
ABSOLUT, självklart vill jag det, dessutom saknar jag hennes son jättemycket men nu kan jag träffa honom i alla fall och ha skojigt och umgås med...
Sagt och gjort, jag beställde biljetter och ringde mitt globensällskap...Hämtade upp en snygg kille som klätt sig fin i snygg skjorta och slips samt kavaj :-) Vi matchade varann - jag hade klänning och hade fixat håret...
Innan Globen så gick vi till Mc Donals som är mitt sällskaps favvo resturang och sedan satt vi tillsammans i Globen och hade så ,så bra och vi var glada och nöjda med tillvaron både han , jag och hans mamma.
Efter Globen så blev det en varmkorv på hemvägen och vi var inte tbx hemma hos honom förens vid 22.30

Tänk vilka härliga timmar jag och sällskapet hade och vilken glädje lite sällskap kan göra,TACK snälla Carolin för att du frågade mig, jag blev jätteglad och din son oxå verkade det som!

Nu -sitter i en liten stuga som heter Singö -men jag är på Rådmansö och går en familjelivskurs -medberoende
Här är vi 7 kvinnliga kursdeltagare och 2kvinnliga och en manlig ledare och vi alla har gemensamt att vi är-har varit medberoende
JAG HAR KOMMIT LÅNGT LÅNGT I MIN VANDRING TILL ATT INTE VARA SJUK I MEDBEROENDET.
Några här har inte ens erkännt för omgivningen att deras barn knarkar hur ska man då kunna hjälpa???

Jag tog nyss en kvällspromenad själv -behövde gå själv , samla tankar och upplevelser men jag blev inte själv -fick sällis en bra bit av tre rådjur -så otroligt vackra och även orädda...
Miljön här gör att bara den ger frid i själen, rekomenderar verkligen Åkerögården och miljön här :-)

Hemma har det blivit gemensamt ansvar för ungarna att ta hand om Astrid och kissarna och det fixar dom!
BästaÅsa kom även hem till A en stund på em/kvällen -Tack snälla ni som gör det möjligt för mig att åka iväg

Saknar mina barn djuren och min unga pojkvän...men sängen är grus och djurhårsfri, alltid något...
Natti Natti
Var rädd om nära och kära-gå en utbildning hos Första Hjälpen

Carina