fredag 1 oktober 2010

Oktober...

Nu är det oktober...

Igår var jag och pappa och jag i Hellasgården och åt lunch - en MEGA portion av korvstroganoff och ris.
Dom har väldit god och fräsch mat där så den rekomenderar jag!

Härom kvällen var jag i ett riktigt Pipi Långstrumphus och höll en barnolycksfallskurs för fröknarna.
Det var en sådan bra kurs och miljön var helt underbar...Huset har en stor härlig tomt med Dreviken precis nedanför  - sjötomt. Tänk i vinter när isen lägger sig Vad mycket kul barnanska ha då med skridskor, skidor, pulka, änglar i snön osv. Ett riktigt Kalas Familjedaghem...
Dagen efter var jag på ett företag och höllen HLRkurs för män - sånna riktiga män ni vet...oj oj...

Igår kväll var det en jobbig kväll,sonen drack en del och hade lite annat för sig oxå som var så tragiskt att se och det gick inte att "nå" fram till honom,varken jag eller lilla syster så inatt har varit en sömnlös natt! Lever min älskade unge -har han kört ihjäl sig - har det hänt något annat -var är han vad gör han???
Han kom hem nu vid 9 imorse och verkade helst ok men har nu stuckit igen...
Jag har haft en sömnlösnatt så nu ska jag vila lite så jag orkar med eftermiddag och kväll

Jag AVSKYR beroendevården här i Tyresösom fick kvaliteespris till delat  -för vilken KVALITE då?- Långa fikaraster och för att dom säger:Carina vi förstår men vi ger tid men han uteblir...
Hur gör man då - att bara ge en tid om en veck a fungerar uppenbarligen inte för det har dom provat så där en 25 gånger...Min son behöver hjälp NU annars kommer inte jag ha någon son snart!Tvångsvård LVM -typ

Var rädd om nära och kära - bli en godmedmänniska  -gå en kurs hos Första hälpenÄlta