torsdag 10 december 2009

Nobelfestkväll

Här står tvn på och jag följer Nobelprismiddagen och tycker att det faktiskt är ganska intressant!Som vanligt är ju våra sessor vackrast av alla, tycker jag.
Nu låter det väl som om jag är nobelnörd,men så är det inte men det var kul att kolla alla fina klänningar och hur det shåsas upp så otroligt!Här pratas det klimat-klimatsmart och så flyger väldigt väldig många hit och dit för ex detta arrangemang, hur tänker de då?
Gör du något för att vara klimatsmart?
Jag erkänner att jag är urusel på att tänka på detta men var och lyssnade på ett föredrag där en kvinna talade om hur man ska bära sig åt och då försökte jag på mitt lilla sätt, stänga av tv när jag inte kollar ,släcka lite fler lampor mm men det har en tendens att rinna ut i sanden mina sådanna där små bestämma mig för att göra saker..

Nu har jag varit och nätverkat i morse (gäsp...) i det kvinnliga nätverket Buisniss in Heart och igår var jag ute i Täby/Danderyd på öppet hus och det var så trevlig miljö som Mia och Linda har sitt kontor i och det var verkligen mysigt inne hos dom!

Igår innan jag åkte till öppna huset hade jag en D-HLR kurs på Stockholmstingsrätt, de har även köpt in en hjärtstartare av mig!Åh, jag blir så glad när människor i ledande funktioner förstår vikten av detfinnsen apparat till gänglig som kan i bästa fall rädda liv men det allra bästa är om den aldrig någonsin behöver användas!!!

Ibland är saker och ting röriga i livet,som det är i mitt privata liv nu...jag har inte bloggat påen tid och det är för att det har varit en salig röra och då har inte varken ork energi eller förmågan funnits hos mig, men nu även fast virrvarret kvarstår och även min oro och kämpande i en form av motvind så ska det bloggas igen!

En sak tänker jag nu,herrejösses vad människan är tålig och klarar av många och olidliga jobbiga påfrestanden och tack gode gud att det finns vänner som lyssnar och är med psykiskt och "delar" ens tårar och förstår att det inte är handfasta råd som man vill ha överöst över sig, dom sakerna är redan provade...

På söndag är det Lucia och jag har inte något Luciafirande att kika på, barnen är ju vuxna så att gå till dagis/skolan och äta pepparkakor är bara ett gott minne för mig, tills jag förhoppningsvis får ett litet barnbarn!

Var rädda om nära och kära och le mot en medmänniska så får du något tillbaks

Carina