onsdag 30 december 2009

Gott Slut...

Oj, det var längesedan jag skrev något här...

Det har varit lite turbulen milt sagt i mitt liv som som jag skiver på min facebooksida :Svårigheter är till för att övervinnas

Men fakutm är att nu har jag faktiskt undrat hur många och mycket svårigheter en människa orkar och hur orkar jag fortfarande stå upp, har jag frågat mig själv och även ställt den frågantill några nära vänner somsäger att de inte förstår att jag fakriskt gör det!

Nu låter jag säkert hemskt gnällig men jag hoppas att ni intetar det som gnäll utan det är verkligen minundran HUR mycket orkar en person ta!?

Nu i jul var det ju oxå fem år sedan katastofen Tsunamin drabbade värden och där tänker jag oxå att hur i hela friden klarar man av att ha åkt iväg på semester med mamma pappa och tre barn och så komma hem pappa och ett barn och resten av familjen borta i vågorna?

För 5 år sedan i november höll jag en barnolycksfallskurs här i Tyresö.Det var en grupp vänner med småbarn som hade samlats ihop hemma hos en av familjerna.Där hade vi kursen och det var kul, föräldrarna frågade mycket och jag minns speciellt en man Joakim som kom fram när vi hade lite rast, han frågade lite saker och berättade samtidigt att han och hans sambo och två barn skulle åka till Thailand snart och sa att det var bra att de gick denna kurs innan de åkte!

Efter katastofen lusläste jag tidningarna såsommånga andra och dår stod det att en familj från Tyresö saknades och i nästa nr av Mitt i Tyresö så var dom där, namnen som jag fruktat, den mamman och pappan jag hade haft kurs med och deras barn!

Jag tänker så mycket på derasanhöriga,vänner och familjer,hur gar de gått vidare, hur orkar man...



Nu blev det skrivande i sorgens och jobbighetens tecken men det är ju tyvärr en del av livet

2009 har inte bara varit jobbigt även omstor del av året varit i orosmolnets tecken...



I somras var jag och särbon på Orust och hyrde ett underbart LITET och då pratar vi litet hus på "Göstas" tomt!Det var verkligen en energiladdarvecka midsommarveckan och vi hade en mysig midsommar med sill nubbe och prästkragar på bordet!



1 augusti var jag på ett bröllop som var vackert och lite annorlunda med fest på bondgården och i vagnslidrets som hade gjorts fint!



Företagsmässigt har senaste delen av året varit väldigt givande och roligt, en del nya kunder har kommit till och så har jag hittat ett kvinnligt närtverk som inspirerar mig väldigt mycket!

Relationsmässigt så har det skett förändringar, jag är nu singel igen, det är nog så att jag haft för rörigt imitt liv för att helhjärtat kunna ha ett förhållande och så var det såklart andra saker som inte längre "klickade" :-( men bra är att jag nu istället har en riktigt riktigt god vän!
Vänner...där har det också skett förändringar, 2 väninnor har fallit bort avolika orsaker, man ska inte lita blint på alla människor som jag har en förmåga att göra, men det har oxå tillkommit en närmare vänskap med en väninna och en annan håller vi på att utveckla vårt "förhållande" ,intressant!

En annan otroligt rolig sak är ju att Tyresö FFs damlag har gått upp i Allsvenskan och kommer att spela fotboll i högsta serien så jag kommer att finnas med på sidan om planen när det är Allsvenskt lir!Kul!

Jag undrar hur årets sista dag kommer att se ut, kvällen vet jag ju redan nu att jag kommertillbringa med att ta hand om min livrädda livskamrat Astrid som kommer att få lugnande medicin men ändå vara rädd,så ser våra nyårsaftonar ut, tyvärr!Förbjud de farliga smällarna för allmänheten, heja det ICA maxi i Solna som inte säljer dit med hänsyn till alla som är rädda för smällarna!Hederåt ICA!

Inga nyårslöften ges här, men ska endå försöka med att äta bättre, på bättre normalare tider och tre mål om dagenoch inte slarva som jag gjort hela 2009
Jag ska även promenera mycket mer nu fram över samt även försöka komma igång med mitt projekt bokskrivande, samt söka någonskrivarkurs!

Självklart ska jag skriva i bloggenlite oftareoch då tänker jag mig att ta medlite glimtar från mina år som ambulanssjukvårdare och "jobb" jag minns speciellt, t.ex första gången jag förlöste enkvinna hemma i hennes lilla badrum som var så trångt så vifick knappt plats!
Det var denna natt, natten mot nyårsafton så barnet föddes den 31/12 men vid 01.10!
Jag skriver mer om det nästa gång

Var räddaom er ochnäraoch kära!
Våga oxå vara en god medmänniska och hjälp någon som behöver dig