torsdag 26 november 2009

Utan bil...

Oj, nu är det torsdagskväll... Veckan har gått fort som attan!
2 kurser, måndag och tisdagkväll på Stjärnpoolen, St:Eriksgatan,Sthlm.Totalt 20 nya utbildade livräddare i BarnHjärt&Lungräddning,hoppas att dom aldrig behöver använda sina nya kunskaper men jag är övertygad om dom alla skulle göra en strålande insats om någon person i deras närhet råkar illa ut!
Nya kunskaper:Jag premiärskriver på min bärbara dator som jag köpte för över en månad sedan men inte tagit mig i kragen och börjat använda förens nu, jag kämpar och lär mig något nytt , nästan, nästan varje dag!Kul...
Idag har varit en dag som gått i full rulle! Försov mig i morse och missade ett möte, blä!Forsatte med att åka och lämna in bilen för att ta bort lite rost, jag och Astrid tog en promenad från verkstaden och hem, lagom långt.Därefter så promenerade vi en bit mot centrum, hoppade på bussen,mötte upp sonen och lånade en bil för att därefter åka och tömma Shurgardlagret, en del till skroten direkt och en hel del hem hit till mitt nu mer övergivna "ungarnas rum" återigen överfullt, jag som skulle göra fint kontor kombinerat med en övernattningssäng/extra tvrum med alla kanaler om någon vill titta på något annat än det som visas på de två andra tv apparaterna som jag (till SVR inte har)har i min övrigt stora lgh på 78 kvm... Verkligen behövligt med 3 olika tv i olika rum :-) hmmmmmmm
I vart fall,SKÖNT att förådet är tömt och klart...
Idag blev det sen lunch/tidig middag på MC Donals och ja, jag erkänner det var gott OCH länge sedan jag åt där!
Tempot på dagen fortsatte och det var ett möte inplanerat til kl 18.00 som jag kom i tid till,kanske det enda positiva med att jag åkte buss :-/

Tog en sväng till Centrum efter mötet och där var det Crazy Days och Martin Stenmark uppträdde.Efter sin spelning signerade han skivor och imponerade på mig genom att gå ner från scenen till en rullstolsburen handikappad kvinna och lät sig fotas med henne och gav henne en autograf!
Alla är lika värda och det tycker jag att Martin ställde upp och visade!Skön kille!

Nu är jag hemma och så trött så det är dags att koppla ner och stänga igen ögonen och fortsätta att skriva förmodligen i morgon när lilla Astrid fyller hela 8 hundår och 56 människoår om man omvandlar åren till våra år...hon är alltså 12 år äldre än mig i människo år, tänkom jag bara hade ½ av hennes energi, jösses vad jag skulle skutta och orka mycket då, men nu är Astrids ork oxå slut, även hon har haft en händelserik dag så nu ska vi sova både hon och jag, tillsammans i sängen, vi två tanter...
Bilen,kära bilen...Imorgon ,fredag kl 12.00 ska den ha torkat klart och fakturan ligga snyggt och prydligt i kupen så det är bara att koppla vovven och återigen gå på promenad denna gång för att hämta hem pärlan, något förbättrad och omgjord i färgen nedtill!Undrar vad Astrid säger om att åka till kondiset och köpa en 8 års tårta... så hon kan bjuda sina kompisar!VAd tror ni?!