fredag 20 november 2009

Och bilen går bra...

Då så...då är min pärla till gamla bil åter besiktigad i tid, det har inte hört till vanlighetena förr om åren men OJ så skönt det är!

Tid...mitt och tidens förhållande känns lite komplicerat! Hmmm, jag är en sista minuten människa när det gäller att komma i tid, mitt stora gissel, suck!
Men, hör och häpna det går att förändra sig...Jag har passat tiden hela dagen i alla möten både igår och idag! :-)

Möten...åh vad det är givande med möten!
Min dag startade med ett möte med skyddsombudet på bilbesiktningen som frågade massor om Första Hjälpen! Det var länge sedan de gick en kurs så jag uppdaterade honom lite och kanske kommer detta möte att resultera i att de på bilbesiktningen kan hjälpa någon som är sjuk eller rent av till och med vara med att rädda ett liv med korrekt och snabbt igångsatt Hjärt&Lungräddning, om det som inte händer...ändå händer, någon i ens närhet drabbas av ett hjärtstopp!

Mitt nästa möte idag var med min väninna Kristin som kom hem till mig för första gången.
Denna em och kväll med Kristin har givit mig positivt flöde,energi och hjälp att sortera tankar och min dag har varit en alldeles vanlig dag med många guldkorn som jag ta ska ta med mig i livet, en speciell vanlig dag!
Tack Kristin för dina kloka ord och vår värdefulla vänskap!En kram till dig...

Nu till mitt nästa och dagens sita möte, det blir med personerna i min goda bok jag just nu läser som jag tyvärr läser ut idag, en bra bok som är slut ger mig en enorm saknad men även här ska guldkornen över mina lässtunder plockas ut.

Nu ska jag njuta av kvällen innan det blir sova dags

Var rädd om dig och dina nära och kära, samt alla andra medmänniskor...

Carina