måndag 23 november 2009

Glädje...attge andra något du själv kan...

Har ikväll varit inne i stan och hållit en barnolycksfallskurs med Hjärt&lungräddning.
Det var 10 personer på kursen och det kändes väldigt bra att hålla denna kurs ikväll.
Själv har det varit lite si och så med humöret och glädjen men...så fort jag plockar upp mina dockor tar faram mitt "kursansikte" så känner jag glädjen och inspirationen komma!Det är ju så viktiga saker jag gör, lär andra att våga hjälpa en person som är sjuk eller rent av håller på att dö...
Det är ju självklart att jag känner glädje att få ha förmånen att lära just din dagisfröken/förskollärare att just hon/han kanske lägger om ett kraftigt blödande sår på just DITT barn som har snubblat på leksunden på gården på dagis!
Eller hjälper din fru som jobbar på förskolan och råkar sätta i halsen så svårt att hon inte kan andas, när man får lära ut detta går det inte att känna annat än glädje i livet just idag!

Tänk att en person agerar när det som inte händer - händer...

Var rädda om nära kära och goda vänner

Carina